Yasuragi Hasseludden är den bästa spaanläggningen

Enligt undersökningen Storstockholm idag som genomförs av ISI Wissing är Yasuragi Hasseludden den bästa spaanläggningen i Stockholm.

Yasuragi Hasseludden rankas högst när det gäller egenskaperna:
-trevlig miljö
-bad
-fräscha och rena utrymmen
-vänlighet och bemötande
Man får även topplacering när det gäller personalens kunnande och utbud av behandlingar. Det är endast i egenskaperna läge och prisnivå som Yasuragi Hasseludden inte placerar sig bland de tre bästa.

När det gäller helhetsbetyget hamnar Yasuragi Hasseludden i en klass för sig, långt före närmaste konkurrent och här har avståndet ökat sedan mätningen förra året.

80% av stockholmarna känner till Yasuragi vilket även det är en förbättring sedan fjolårets mätning.

- Vi är naturligtvis oerhört stolta över resultatet säger Michael Larkner, Marknadschef - och försäljningschef på Yasuragi Hasseludden. I synnerhet som det är marknaden, dvs Stockholmarna själva som röstat fram oss. Speciellt glädjande är att vi förbättrat såväl kännedom som helhetsbetyg sedan förra årets mätning, vilket kan bero på att vi varit mer synliga lokalt i breda media som Tv och radio.

Undersökningen Storstockholm idag görs på eget initiativ av ISI Wissing i syfte att ta reda på stockholmarnas attityder till och erfarenheter av olika institutioner och företag i Stockholm. Undersökningen våren 2008 består av 1099 genomförda intervjuer.

För ytterligare information, kontakta:
Michael Larkner, Marknads- och försäljningschef,
Tel 08-747 61 59, 070-648 10 33, michael.larkner@yasuragi.se

Fakta Yasuragi Hasseludden:

Yasuragi Hasseludden erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Där finns 162 hotellrum och sviter i japansk stil, trettio möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen omsätter ca 145 Mkr och drivs av Choice Hotels Scandinavia AS.