Well One, Aon’s nye wellbeing app

Blog post -

Hvordan opnår man gode løsninger i et marked, hvor prisstigninger og vilkårsstramninger er trenden?

Oplever du også, at forsikrings- og pensionsmarkedet strammer vilkår og prissætning for tiden?

Prisstigninger og vilkårsstramninger

Markedet er i øjeblikket langt mere restriktivt end vi tidligere har oplevet, og mange kunder oplever i denne tid prisstigninger og vilkårsstramninger på både forsikrings- og pensionsmarkedet.

Vi ser prisstigninger på tværs af forsikrings- og pensionsprogrammer, og det har naturligvis stor betydning for virksomhedens samlede udgift til forsikringsprogrammet, eller indflydelse på hvor stor en andel af medarbejdernes pensionsbidrag der anvendes til opsparing.

Stigende efterspørgsel på hjælp

Det pressede marked har afledt en stigende efterspørgsel blandt virksomheder på hjælp til genforhandling eller udbud af forsikrings- og pensionsprogrammer.

Mest aktuelt oplever vi en stor interesse for gode råd og feedback på, hvad man kan gøre, og hvad andre virksomheder gør for at sætte deres organisationen rigtigt op i en tid, hvor medarbejdere arbejder mere remote og oplever mange forandringer i deres hverdag, og derved anvender forsikringer anderledes end tidligere.

Det har skabt en øget interesse for mere fleksible forsikrings- og pensionsprogrammer, som en del af virksomhedernes compensation and benefits strategi.

Indsigt skaber forbedringer

Virksomhedernes nye behov og interesser i et presset marked sætter krav til os som branche. Vi må følge med kunderne og tiden og udvikle nye løsninger, der passer til markedet, som det er nu. Her drager vi i Aon stor fordel af vores globale kollegaer og netværk.

Et af vores globale fokusområder i år, har været Well One, Aon’s nye wellbeing app, som skaber indsigt om trivsel for både medarbejderen selv og for HR til at kunne tilpasse deres wellbeing strategi til medarbejdernes reelle behov for at opnå en større resiliens i virksomheden. Aons nyere rapport om workforce resilience, viser, at kun 30 % af medarbejdere er resiliente. At øge medarbejdernes modstandsdygtighed er en kompleks opgave, men gevinsten er tydelig: ved at øge investeringen i sundhed og wellbeing, kan virksomheden se mod at kunne øge produktiviteten og motivationen med 37% og jobperformance med 35 %.

Også når det handler om aftaleforholdet, skabes de bedste aftaler typisk af indsigt i hele kundens forhold. Vores erfaring er, at mange kunder oplever større fordele ved at samle deres ulykkesforsikring, arbejdsskadeforsikring, sundhedsforsikring og tab af erhvervsevneforsikring via én mægler – i disse tilfælde Aon. Indsigt og data giver et styrket grundlag, der gør, at vi som mæglere bedst muligt kan forhandle priser og betingelser på tværs af kundens forsikringer.

// Søren Husted, COO