Pressemeddelelse -

VI PRÆSENTERER: ASICS GEL-RESOLUTION 8: HØJTEKNOLOGISK TENNISSKO TIL BAGLINJESPILLERE

●Den seneste udvikling i GEL-RESOLUTION-serien er designet med råd fra den formidable professionelle ATP-tennisspiller: Gaël Monfils

●Avancerede finesser, herunder DYNAWALL- og DYNAWRAP-teknologier giver en styrket fleksibilitet med enestående stabilitet og dermed 7,2 % større bremsekraft*

I forbindelse med den nyeste udvikling af tennisskoen i den ikoniske GEL-RESOLUTION-serie har ASICS annonceret lanceringen af den nye GEL-RESOLUTION 8-model. GEL-RESOLUTION 8-skoen, der er spækket med avanceret teknologi, som understøttes af den menneskebaserede videnskabelige tilgang på ASICS Institute of Sports Science (ISS), er designet med den moderne baglinjespiller for øje. Den giver spillere den kant, de skal bruge for at vinde lange, kraftfulde bolddueller fra baglinjen.

GEL-RESOLUTION 8-modellen er udviklet med input fra Gaël Monfils, der har vundet singletitlen i ATP-turneringen 8 gange, og som aktuelt ligger i top 10, og den har helt unikke ASICS-egenskaber såsom DYNAWALL-teknologi, der sikrer overlegen stabilitetsbalance og fleksibilitet; DYNAWRAP-teknologi, som er et panelsystem, der vugger foden og bruger spillerens egen kraft til at bevare en perfekt pasform, samt et enestående design af ydersålen, som maksimerer kontaktfladen i zoner, der er vigtige for at kunne bremse og reducere slitage, når skoen glider.

Ifølge test på Institute of Sport Science yder GEL-RESOLUTION 8-skoen 7,2 % større bremsekraft end forgængeren GEL-RESOLUTION 7 – og faciliterer dermed en hurtigere genopretning og sikre returneringer fra baglinjen.

"Skoene er meget vigtige; jeg skal kunne have tillid til dem, og det første, jeg ser efter i et par tennissko, er stabilitet – stabilitet og komfort," siger Gaël Monfils. "Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg bevæger mig ekstremt meget på banen, og med disse sko har jeg selvtilliden og balancen til at returnere et hvilket som helst skud. Jeg har afprøvet GEL-RESOLUTION 8, og stabiliteten og grebet er helt uvirkeligt. Der er ingen tvivl om, at ASICS overgår forventningerne igen."

Ledende forsker hos ISS Footwear Function Development Team, Tatsuya Ishikawa tilføjede, "I sidste ende afspejler GEL-RESOLUTION 8-tennisskoen ASICS' engagement i at forstå mekanismerne i tennissporten. I modsætning til løb, som primært handler om at bevæge sig i lige linjer, er der en masse forskellige bevægelser at tage højde for i tennis. Det er vores arbejde at fokusere på dem, og for hver nye version tager vi forståelsen til et nyt niveau. Vi har solgt tennissko siden 1952, og i takt med at spillestilene har udviklet sig og er blevet mere fysiske – fra de professionelle til ungdomsspillerne – har vores sko tilpasset sig kravene."

"Når det gælder tennissko, er det ultimative mål at give brugeren mere tid," tilføjer generaldirektør hos fodtøjsafdelingen i ASICS CPS' produktledelse, Isamu Ochi. "Det vil sige tid til at foretage den vigtige vending, blive klar til næste skud, nå overhånden og fange modstanderen på hælen. Her er det vigtigt at kunne standse og skifte retning hurtigt, og her gør vores nye GEL-RESOLUTION 8-model sig gældende."

GEL-RESOLUTION 8 kan købes nu hos ASICS-detailkæder og online på ASICS.com.

Følg @ASICStennisellerasics.com/tennis for at se alle de nye tennisprodukter fra ASICS samt spilleropdateringer.

Om virksomheden ASICS Med sit hovedsæde i Kobe, Japan, er ASICS den førende designer, fabrikant og detailhandler af højtydende sportssko, -beklædning og -tilbehør. Virksomheden blev grundlagt i 1949 af Kihachiro Onitsuka, og virksomhedsnavnet er udledt af den latinske talemåde, Anima Sana in Corpore Sano ("En sund sjæl i et sundt legeme"), og denne overbevisning sætter fortsat retningen for organisationens samlede aktiviteter. ASICS har regionale afdelinger i Japan, Nord-, Mellem- og Sydamerika og Oceanien samt Syd-, Øst- og Sydøstasien, og der distribueres produkter til mere end 150 lande og regioner på verdensplan. Virksomheden driver også det klassiske Onitsuka-fodtøj og HAGLÖFS friluftsvaremærker.

Om ASICS ISS: ASICS Institute of Sport Science (ISS) er omfattet af virksomhedens vision om at "skabe livskvalitet gennem intelligent sportsteknologi". Med "menneskebaseret videnskab" som omdrejningspunkt fokuserer instituttet på analysen af naturlige bevægelser og handlinger. I takt med udviklingen af og arbejdet med unikke materialer fortsætter ISS sin føring af innovation indenfor branchen.

(* I henhold til ISS-test, sammenlignet med GEL-RESOLUTION 7).

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive