Omkring 80 børn fra fra 1. klasser i Aalborg Kommune deltog i plantningen af den nye skov i Gunderup.

AutoMester planter en ny skov i Aalborg Kommune

Den 6. september var AutoMester med til at plante 30.000 træer i Gunderup, der ligger syd for Aalborg. Det er den fjerde skov på 2,5 år, som AutoMester planter i samarbejde med landsorganisationen Plant et Træ. “Vi vil gerne hjælpe til med at nedbringe vores kunders CO2-aftryk,” fortæller kædens Marketing Manager

Man kan næsten se det på udstødningsrørene, når bilerne suser forbi. Biler udleder CO2, og CO2-udslip er som bekendt skadelige for klimaet og miljøet. Som Danmarks største værkstedskæde vil AutoMester derfor gerne være med til at tage ansvar for at vende udviklingen. Og selvom de naturligvis ikke er herre over, hvilken bilmodel den enkelte forbruger erhverver sig, eller hvor meget CO2 køretøjet udleder, vil de gerne være med til at give klimaet lidt tilbage.

Derfor er AutoMester for fjerde gang i træk med til at plante en ny skov i Danmark. Denne gang blev hele 30.000 træer plantet i Gunderup, der ligger syd for Aalborg. De første spadestik blev taget den 6. september.

“Vi vil gerne hjælpe til med at nedbringe vores kunders CO2-aftryk. Derfor har vi indgået et samarbejde med landsorganisationen Plant et Træ,” fortæller Lena Britt Pedersen, der er Marketing Manager i AutoMester. Hun fortsætter: “På den måde er vi med til at bidrage til klimaet men også til mere natur i lokalsamfundet.”

For hver gang kunderne får et serviceeftersyn efter fabrikkens forskrifter på et AutoMester E+ værksted, donerer værkstedskæden samtidig et beløb svarende til ét træ til landsorganisationen Plant et Træ. Derfor er plantningen først og fremmest kundernes fortjeneste, mener den marketingansvarlige:
“Vi oplever, at der i det hele taget er kommet meget større interesse for at tænke over vores aftryk. Det er jo også oftere og oftere, at der triller elbiler ind på vores værksteder. Så vi er sammen med vores kunder om at være en del af en positiv og mere klimavenlig udvikling.”

En skov med et større formål
For AutoMester er klimaet en integreret del af arbejdet i hverdagen, for som de selv siger, er alt ikke reddet ved at plante nogle træer, men det er et godt og vigtigt bidrag, når det står sammen med andre indsatser. Derfor var 6. september også en festdag for værkstedskæden, fordi det var så konkret og fysisk en måde, de igen var med til at gøre en forskel:
“De her dage betyder enormt meget for alle os, der er en del af AutoMester. Det er en helt særlig dag, hvor børn, voksne og forskellige organisationer samles for at gøre en forskel.”

Skoven i Gunderup blev plantet i samarbejde med andre sponsorer som Silvan og Louis Nielsen samt naturligvis Plant et Træ-organisationen. Derudover deltog cirka 80 børn fra 1. klasser i Aalborg Kommune. Skoven skal nemlig benyttes som undervisningsskov til glæde og til gavn for skolebørn i lokalområdet.

AutoMester E+ har tidligere været med til at plante tre andre skove rundt omkring i Danmark. Det er både “Hundredemeterskoven” ved Eriksborg samt store undervisningsskove i henholdvis Vipperød ved Holbæk samt Ølsted i Aarhus Kommune.

Skovområde i Gunderup skal fylde 11 hektar.

Miljøet lider, og bilerne bærer en del af ansvaret. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde også gerne gøre en indsats for at hjælpe deres kunder med at mindske deres klimaaftryk. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, vejhjælp, service- og reparationsaftaler, vejledning omkring grønnere kørsel samt miljøforbedringer på benzin- og dieselbiler samt el- og hybrid lånebiler og ladestandere.

AutoMester blev grundlagt i 1993 og har fulgt med udviklingen i autobranchen lige siden. AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med over 400 mærkeuafhængige værksteder i hele landet, der beskæftiger mere end 1.100 dedikerede mekanikere på landsplan og servicerer til sammen over 300.000 kunder.

AutoMester vandt titlen "Årets Værkstedskæde" ved Auto Awards 2019 og igen i 20/21.