Jimmi Brygge og Bjørn Bloch, indehavere af AutoTal I:S der er AutoMester E+ fra 1. januar 2024

AuTotal I/S favner også kunder med el- og hybridbiler

Flere og flere danskere skifter benzin- og dieselbilerne ud med el- og hybridbiler.

Sammenligner man salget af elbiler i juli sidste år med samme tidspunkt i 2022, ser man enstigning på hele 81%, da der i 2023 kørte 187.800 elbiler rundt på de danske veje. Interessen erstigende, udviklingen går stærkt og fremtidsforskere peger på, at hver anden dansker vil eje eller leje en el- eller hybridbil i 2030.

Det er en udvikling, makkerparret bag AuTotal I/S har fulgt godt med i. I godt og vel 30 år har den 59-årige automekaniker Bjørn Bloch drevet værkstedet på Hvidovrevej 247. Siden 2005 har det været som en del af AutoMester-kæden og med den 57-årige autoelektriker Jimmi Brygge ved sin side. Siden AutoMester indførte E+ konceptet i 2019, har det været makkerparrets ønske at være en del af dette, ligesom de altid har været bevidste om betydningen af miljørigtig håndtering af kemikalier og genanvendelse af materialer. Nu er tiden endelig inde til at indfri den fælles drøm.

“Selvom vi hele tiden har gjort, hvad vi kunne, for at passe på miljøet, var der nogle krav, vi af logistiske grunde ikke kunne opfylde på daværende tidspunkt. Nu er sagen en anden, og vi kan endelig skilte med vores ekspertise inden for el- og hybridbiler. Det er særligt noget, vi fornemmer, er vigtigt for det yngre kundesegment,” forklarer den ene af de to værkstedsindehavere, Jimmi Brygge.

Åben og ærlig kommunikation baner vejen frem

Udover deres fokus på en mere klimavenlig autobranche, har det lokale makkerpar altid sørget for at prioritere god og tydelig kommunikation med kunderne. Hermed er det lykkedes dem at opbygge et godt og troværdigt ry i lokalområdet, hvor de begge er født og opvokset.

“Vi forstår, at kunderne vil have tryghed og tillid til deres mekaniker, når de afleverer deres bil. Troværdighed er alfa omega. Det er en værdi, der er lige så vigtig for os som for AutoMester-kæden, og som altid vil have topprioritet hos os,” fortæller Jimmi Brygge og understreger, at troværdighed ikke kommer af sig selv.

Ifølge den 57-årige autoelektriker er han og kompagnonen, Bjørn Bloch, fuldstændig enige med AutoMester i, at troværdighed bedst opnås gennem gennemsigtighed. Dette afspejles i høj grad i deres tilgang til kundekontakt:

“Vi gør os umage med at kommunikere åbent, tydeligt og ærligt til vores kunder. Det medfører jo, at vi nu sørger for at informere dem om, at vi også har ekspertise indenfor el- og hybridbiler, så dette kundesegment føler sig lige så trygge i vores hænder som kunder med benzin- og dieselbiler,” fortæller Jimmi Brygge, der har arbejdet i autobranchen i mere end 20 år.

Speederen i bund på den grønne omstilling

Siden 2005 har AuTotal været en del af AutoMester-kæden, der består af næsten 400 værksteder og omkring 1100 dedikerede mekanikere. At værkstedet fra den 1. januar er blevet en del af kædens E+ koncept tilføjer et ekstra lag til de fordele, de har værdsat de sidste 19 år:

“Vi er et lille værksted med blot 5 ansatte, og derfor betyder det meget at være en del af en stærk og troværdig kæde som AutoMester, der også giver os et stort sparringsnetværk og hjælp til markedsføring”, fortæller Jimmi Brygge, og fortsætter:
“Men vi har også altid været bevidste om at reducere værkstedets CO2-aftryk så meget som muligt, og det var jo ikke noget, kunderne kunne se udefra. Det kan de heldigvis nu, takket være vores AutoMester E+ skilt.”

Autoelektrikeren understreger, at forandringen bestemt ikke skyldes mangel på kunder, da der er nok at se til på det populære værksted. Forandringen skal derimod ses som en investering i fremtidens autobranche, i miljøet og ikke mindst i kunder med el- og hybridbiler.

Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på klimaet. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og
meget mere.