Peter Eklund foran sit værksted, AUTO TECH, der blev en del fra af AutoMester E+ den 1. januar 2024

AUTO TECH trådte ind i det nye år som en del af AutoMester E+

Siden 2013 har AUTO TECH ApS i Greve været en del af landets største værkstedskæde, AutoMester. At værkstedet gik 2024 i møde ved at blive en del af AutoMester E+ medfører bl.a., at værkstedet har øget fokus på klimavenlige tiltag samt, at de favner el- og hybridbiler på lige fod med benzin- og dieselbiler.

Flere og flere danskere skifter benzin- og dieselbilerne ud med el- og hybridbiler. Sammenligner man salget af elbiler i juli sidste år med samme tidspunkt i 2022, ser man en stigning på hele 81%. Interessen er stigende, udviklingen går stærkt og fremtidsforskere peger på, at hver anden dansker enten vil leje eller eje en el- eller hybridbil i 2030.

Dette er også en tendens, ægteparret bag AUTO TECH har bemærket i deres værksted, der sidste år kunne fejre 25 års jubilæum. For de to værkstedsejere, Vivi og Peter Eklund, er det altafgørende, at deres kunder er tilfredse med den service, de oplever på værkstedet. Derfor er det heller ikke underligt, at AUTO TECH ligger tårnhøjt på Trustpilot med en score på 4,9 ud af 5..

“Vores kunders tilfredshed betyder alt for os. Så når kunderne i højere og højere grad efterspørger el- og hybrid-værksteder, og mere eftertanke på miljøet, så er det selvfølgelig vigtigt for os at imødekomme det,” fortæller Peter Eklund, der har 40 års erfaring fra autobranchen.

Glad for E+ fordele

Siden 2013 har værkstedet på Håndværkerbyen 3 været en del af AutoMester-kæden, der består af knap 400 værksteder og mere end 1100 dedikerede mekanikere. I forbindelse med årsskiftet den 1. januar 2024, blev de en del AutoMesters E+ koncept. Skiftet betyder bl.a. at de fremover kan skilte med E+ ydelser som service og reparation af el- og hybridbiler, E+ Vejhjælp, vejledning om grønnere kørsel og meget mere.

"AutoMester lægger jo enormt meget vægt på kvalitet, faglighed og tryghed. Det er i høj grad noget, vi kan spejle os i og en af grundene til, at vi blev AutoMester i sin tid,” fortæller den 58-årige værkstedsejer, og fortsætter: “Vi har også længe haft AutoMesters grønne E+ i tankerne og sætter nu stor pris på alle de ting, denne opgradering medfører. Det er jo både vigtigt for vores kunder og ansatte, at vi har sikkerheden og udstyret i orden lige så vel som, at vi kan signalere det klart og tydeligt til kunderne.”

Værkstedet på Håndværkerbyen glæder sig over at kunne byde el- og hybridbilejere velkommen og har allerede en el-ladestander, en el- og en hybrid lånebil til rådighed, ligesom de har taget kurser i servicering af el- og hybridbiler.

Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på klimaet. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og meget mere.