Svensk innovation i verdensklasse

Svensk innovation i verdensklasse

Bjelins forretningsområder, der beskæftiger tusindvis af medarbejdere i Sverige og Kroatien med en omsætning på milliarder af svenske kroner, har sin oprindelse i Välinge Innovation, en forsknings- og udviklingsvirksomhed inden for gulv- og møbelindustrien.

Virksomheden var banebrydende inden for udviklingen af limfri klikgulve og har grundlæggende ændret den måde, gulvbelægninger installeres på. Den globalt patenterede teknologi gør det nemt og hurtigt at installere nye gulve uden lim eller andre farlige kemikalier. Designet kan varieres på mange måder, da forskellige versioner kan klikkes sammen.

Välinge Innovation er verdensførende inden for gulvteknologi med over 2.500 patenter, der beskytter klikteknologien til gulve og møbler, og er givet i licens til 250 virksomheder verden over.

Gulvmateriale er et nyt teknologiområde, der markedsføres under varemærket Bjelin. Gulvbelægningerne er holdbare, æstetisk tiltalende og velegnede til både private og offentlige områder.

Maksimering af gulvplads fra hver eneste træstamme.

Hærdet træ er også en bæredygtig måde at udnytte råmaterialet optimalt på. Ved at anvende tynde lag træ i stedet for tykke, massive planker kan der fremstilles en betydeligt større mængde færdigt produkt fra hver kubikmeter træ.

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark