Nyhed -

D-Link præsenterer højhastigheds point-til-points access points for afstande op til 20 km

[Stockholm – 10. September 2021] – D-Link, en global leder inden for netværksteknologi, præsenterer to nye produkter i sin familie af netværksløsninger. De to trådløse access points, DAP-3711 med en rækkevidde på op til 5 km og DAP-3712 med en rækkevidde på op til 20 km, er designet til at give meget holdbar, stabil og hurtig kommunikation til svært tilgængelige områder i både by- og landmiljøer.

DAP-3711 og DAP-3712 er designet, udviklet og bygget med branchens førende teknologi og er specielt designet til langtrækkende kommunikation og er udstyret med direkte stråleantenner med henholdsvis 15- og 23 dBi-forstærker. De giver mulighed for en stabil og hurtig trådløs forbindelse til fjerntliggende steder med afstande op til 5 km eller 20 km mellem sender og modtager. Perfekt til installation af ex overvågningssystemer eller til steder, hvor der ikke er nogen fast forbindelse.

DAP-3711 og DAP-3712 leverer overførselshastigheder på op til 867 Mbps og er udstyret med TDMA-teknologi, som filtrerer interferens fra ved at oprette en access point- og klientplan. Overførslerne tildeles et tidsrum, hvilket eliminerer datapakkekollisioner og reducerer interferens for at maksimere effektiviteten og overførselshastighederne over tidsperioder. Derudover understøttes den nye lancering af en indbygget sikkerhedsfunktion bestående af 128-bit trådløs kryptering.

Både DAP-3711 og DAP-3712 er specielt bygget til at modstå forskellige udendørs miljøer og har robust IP66-klassificeret, vandtæt og støvtæt chassis samt indbygget overspændingsbeskyttelse på 8 kV. Kombinationen af funktioner gør access points ideelle til sikring af et netværk i alle vejrforhold og i barske miljøer, så DAP-3711 og DAP-3712 kan installeres på steder med behov for sikker og stabil kommunikation.

De nye trådløse access points understøtter Power-over-Ethernet (PoE), og en PoE-injektor er inkluderet. Dette gør det muligt, let og hurtigt, at installere access point med kun et kabel. Intet krav om at skulle køre ekstra strømkabler.

Vigtige funktioner

• Gør det muligt at forbinde netværk og enheder trådløst, op til 5 km hhv. 20 km afstand mellem hinanden

• Direkte stråleantenner med høj signalforstærkning giver hurtig og stabil trådløs dækning med lang rækkevidde

• Høje hastigheder og kontinuerlig dækning, der filtrerer forstyrrelser fra TDMA -teknologi