D-Link lancerer et holdbart, kraftfuldt access point til trådløs forbindelse i industrielle miljøer

[Stockholm – 24. august 2021] – D-Link, en global leder inden for netværks- og kommunikationsteknologi, annoncerer tilføjelsen af et access point (DIS-2650AP), der understøtter Wave 2-teknologi, til sin industrielle netværksløsning. Den nye lancering giver en robust, centralt styret løsning, der muliggør pålidelig trådløs internetforbindelse i barske miljøer.

Access point er bygget med den nyeste 802.11ac Wave 2-teknologi, som muliggør kombinerede Wi-Fi-hastigheder med understøttelse af to frekvens-bånd på op til 1200 Mbps. Da DIS-2650AP understøttes af MU-MIMO og Band Steering teknologi, er det muligt for flere enheder at få Wi-Fi-signal med høj båndbredde, mens de tilsluttes det bedste tilgængelige frekvensbånd.

For at muliggøre tilslutning i industrielle miljøer er den nye access point lavet i et robust metalhus og har et bredt driftstemperaturområde på -20 til 65 °C. DIS-2650AP har også en indbygget 2 kV overspændingsbeskyttelse og 15kV ESD-beskyttelse, der sikrer kontinuerlig drift, selv i tilfælde af elektriske overspænding eller udledninger.

DIS-2650AP, der er udviklet til og kan tilpasses en række netværksmiljøer, kan nemt konfigureres til forskellige driftstillstande: access point, trådløst distributionssystem (WDS) med adgangspunkt, WDS/bridge (ingen AP-udsendelse) og trådløs klient.

DIS-2650AP kan også nemt monteres på en DIN-skinne eller -væg og drives af PoE eller DC AC-adapter, hvilket gør den ideel til placering i svært tilgængelige områder for at muliggøre tilslutningsmuligheder, hvor der er behov for det.

Access point kan betjenes som en enkeltstående enhed eller administreres centralt via D-Link's gratis Nuclias Connect-netværksadministrationssoftware eller Nuclias Connect-hub, så netværksadministratorer kan overvåge og konfigurere netværk eksternt.

DIS-2650AP er en del af D-Link's omfattende sortiment af industrielle netværksprodukter, herunder Ethernet-switches og M2M VPN-routere, for at tilbyde netværksløsninger i fuld skala i en række udfordrende miljøer.

Vigtige funktioner

• Overlegen kapacitet med to-bånds teknologi giver overførselshastigheder på op til 300 Mbps i 2,4 GHz båndet og 867 Mbps i 5GHz-båndet

• Bredt driftstemperaturområde med indbygget overspændingsbeskyttelse på 2 kV og 15 kV ESD-beskyttelse

• Fungerer som en enkeltstående AP eller som en del af en centraliseret, skalerbar multi-device løsning.

• Let at administrere med D-Link's gratis Nuclias Connect centraliseret administration software eller Nuclias Connect Hub

• netværk
  • access point