Peter Falktoft bliver vært for eSuperliga-finaleshow i Forum

Når playoffs i eSuperligaen på mandag afvikles i Forum, bliver det et af de største FIFA-events nogensinde. Og Discovery Networks Danmark kan nu afsløre, at det bliver tv-værten Peter Falktoft, der fra hovedscenen skal føre publikum og seerne sikkert igennem det storslåede event. Finalen i eSuperliga kan følges på Canal 9 og Dplay fra kl. 15:00 til 23:00.

Mandag den 17. december bliver der sat punktum for den første sæson af Danmarks nationale FIFA-turnering, eSuperligaen, med et storslået finaleshow i Forum i København. Og det bliver med den kendte radio- og tv-vært – og inkarneret FIFA-fan - Peter Falktoft i front for showet.

- Isoleret set er det et nederlag, at jeg ikke selv er med på gulvet, da jeg om nogen har lagt træningstimer nok foran skærmen. Men i det mindste får jeg lov at være med som tovholder. Det er en fager ny verden, hvor esport er lig med rockstjerner. Jeg er fan. Let’s go, siger Peter Falktoft.

Siden de tre partnere i eSuperligaen, Discovery Networks Danmark, Dreamhack og Divisionsforeningen, offentliggjorde turneringen i oktober, har eSuperligaen tiltrukket stor interesse fra ind- og udland. Og i november offentliggjorde broadcasteren solide seertal på både tv og streaming.

Og det er netop den gode modtagelse, der har fået eSuperliga-partnerne til at skalere finaleventet op til et af de største FIFA-events nogensinde.

- Showet i Forum bliver min debut til disse kæmpe esports-events som trækker fulde huse nu til dags. Det glæder jeg mig i særdeleshed til. Både professionelt til at få udvidet repertoiret, men så sandelig også som FIFA-fan. 7-9-13 får vi en atmosfære så intens, at den står mål med diverse fodboldstadions verden over, siger Peter Falktoft.

eSuperligaens har netop afsluttet et intenst og nervepirrende grundspil, hvor der virkelig blev vist FIFA i international topklasse. 16 klubber er blevet til otte, og blandt forhåndsfavoritterne står AGF, FC København, Randers FC og Brøndby stadig som de bedste bud på at vinde hele turneringen. Udover dem er de sidste pladser i playoffs besat af Lyngby, Vejle Boldklub, Silkeborg IF og FC Midtjylland.

Alt hvad der hører til et storslået esport-event
Udover FIFA i absolut verdensklasse fra de sidste otte klubber i eSuperliga Playoffs, vil tilskuere og seere også kunne glæde sig til underholdning fra musikeren og YouTube-fænomenet Bro, en showmatch mellem Citybois-stjernen Thor Farlov og rapperen Topgunn, samt selvfølgelig alt det lys, lyd og grandiositet, der hører sig til en stor finale i en esport-turnering.

Hos Discovery Networks Danmark, der sørger for at bringe eSuperligaen ud på skærmene, glæder man sig til at præsentere seere og publikum for det store finaleshow:

- Der er ingen tvivl om, at esport var nyt territorie for os, men vi var fast besluttede på, at det var noget vi som mediehus og sportsbroadcaster måtte udforske. Derfor er vi enormt stolte over, at eSuperligaen er blevet taget så godt imod, og glæder os til at runde første sæson af med et brag i Forum, siger nordisk sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark Anders Antonsen, og fortsætter:

- Vi stiller med et sædvanligt skarpt hold af eksperter, en veloplagt vært i Peter Falktoft og med Dreamhacks store erfaring i at afvikle massive esports-events, tør vi godt garantere, at det bliver noget man ikke vil gå glip af, afslutter Anders Antonsen.

Playoffs i eSuperligaen kan følges på Canal 9 og streamingtjenesten Dplay den 17. december fra kl. 15:00 til 23:00. På Dplay kan man følge alle kampe i kvart- og semifinaler på flere forskellige streams, før Grand Final bliver spillet kl. ca. klokken 21:00. De otte klubber i Playoffs deler en rekordstor præmiesum på 365.000 kroner imellem sig.

Læs mere om eSuperligaen på esuperliga.dk

Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player og Dplay. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på godt 20 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og Premier League. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery, Inc.