Stor efterspørgsel efter luftrensere – ren indendørsluft bliver vigtigere for bedre livskvalitet

Har du tænkt på, at kemikalier fra tekstiler, byggematerialer, kosmetik og rengøringsmidler kan binde sig til partikler i luften? Det gør, at mennesker bliver mere eksponeret for kemikalier, som igen kan føre til allergiske reaktioner. Flere forbrugere bliver bevidste om årsagen til symptomerne og sørger for at have en luftrenser i hjemmet. En luftrenser fra Leitz TruSens bidrager med at holde forurenende partikler til det minimale, så luften er renere og fører til færre reaktioner i husstanden.

• Der er mange grunde til at købe en luftrenser. Dem som har allermest gavn af en luftrenser er mennesker som lider af allergi, da luftrenseren bidrager med at reducere de allergiudløsende luftbårne allergener, for eksempel pollen og kæledyrsskæl. Resultaterne er meget synlige for disse mennesker, når symptomerne reduceres, siger administrerende direktør i Acco Brands Jørgen Foley.

Allergikere, astmatikere og personer med anden overfølsomhed vil kunne reagere på forurenende partikler, som ikke nødvendigvis indeholder de konkrete allergener, de normalt reagerer på. En luftrenser vil også være til nytte for personer, som ikke har udviklet symptomer. At reducere partikler med kemiske stoffer i hjemmet kan forebygge udvikling og symptomer på overfølsomhed.

Til Leitz TruSens luftrensere kan du som tilbehør købe HEPA-filtre specielt udviklet til rensning af pollenallergener, partikler fra kæledyr eller lugt som spreder sig i luften. Filtrene kan du vælge ud fra familiens behov. Hepa-filtrene skal udskiftes ca. hver 12. måned. Læs mere om specialfiltrene her.

• Imidlertid er de også nyttige til at reducere lugt og flygtige organiske forbindelser fra mange forskellige giftstoffer og kemikalier, som findes i hverdagsprodukter (VOC), som er almindelige i de fleste hjem, såvel som luftbårne bakterier og virus. Det er her en luftrenser kan være meget nyttig for alle, da den kan bruges som et ekstra værktøj til at reducere luftbårne forureninger, inklusiv virus, i et hjem eller i et trangt rum, siger Jørgen Foley.
  • US EPA (United States Environmental Protection Agency) anbefaler en luftrenser som en del af en overordnet plan for at beskytte dig selv og din familie. I tillæg til tiltag som håndvask og desinficering af overflader, supplerer Foley.

De to største Leitz TruSens modellers unikke SensorPod registrerer luftkvaliteten og justerer rensehyppigheden herefter – helt automatisk. Efterspørgslen efter Leitz TruSens-produkterne er øget i takt med, at flere bliver bevidste om vigtigheden af ren luft i hjemmet.

Kilder: