Forenede Service skal holde DTU rent de næste tre år

Forenede Service skal holde DTU rent de næste tre år

Danmarks Tekniske Universitet (DTU) har nu efter en udbudsrunde valgt leverandør til at varetage rengøringen på universitetets Lyngby campus. Forenede Service skal således holde DTU’s cirka 90 bygninger på området rene de næste tre år - med mulighed for forlængelse i op til to år.

Det er nu ikke fordi, at det er nyt for Forenede Service at gøre rent på DTU. Forenede Service vandt således første gang rengøringsopgaverne på DTU Lyngby campus for små 20 år siden - med opstart i april 1995. Og efterfølgende har virksomheden genvundet opgaven fire gange, forklarer regionsdirektør Jan Jeppesen:

”Vi er utroligt glade for samarbejdet med DTU, og i dag beskæftiger vi cirka 70 personer, der hver dag på engageret vis holder de mere end 90 DTU-bygninger rene og søger at servicere de mange ansatte, studerende og andre brugere af bygningerne. Og en stor del af vores medarbejdere har mange års anciennitet på stedet, flere har således været med helt fra starten i 1995 og kan derfor fejre 20-års jubilæum i år” siger Jan Jeppesen.

Samlet set det bedste bud
Uffe Gebauer Thomsen, som er administration- og økonomichef på DTU forklarer, at det dog ikke er Forenede Service’s mange års erfaring med at holde DTU-bygningerne rene, der har været årsag til forlængelsen af kontrakten.

”DTU er jo ligesom alle andre offentlige institutioner underlagt udbudsreglerne på området. Derfor har det været en nøgtern og professionel vurdering af det samlede bud, som Forenede Service har leveret - holdt op imod vores krav og ønsker og de andre bud, som vi har modtaget på rengøringsopgaven. I den forbindelse har vi kigget på alle parametre i de afgivne bud. Forenede Service leverede ikke det billigste bud, men samlet set det økonomisk mest fordelagtige og bedste bud, vurderede vi,” siger Uffe Gebauer Thomsen, der samtidig ønsker Forenede Service og medarbejderne tillykke:

”Det er da samtidig en cadeau til Forenede Service’s medarbejdere, at virksomheden fortsætter rengøringen, og det er mit klare indtryk, at både ansatte, studerende og gæsterne på DTU’s område er glade for de medarbejdere, som gør rent i bygningerne og kvaliteten af rengøringen,” vurderer Uffe Gebauer Thomsen.

Forenede Services cirka 70 medarbejdere skal de kommende tre år gøre DTU’s cirka 350.000 m2 rene - hvoraf cirka 120.000 m2 rengøres hver dag. Lokalerne på DTU som Forenede Service holder rene består af alt fra kontorer og undervisningslokaler til forsknings- og rentrumslaboratorier.

Forenede Service A/S er landets næststørste Facility Service-virksomhed, der beskæftiger cirka 4000 medarbejdere. Vi servicerer dagligt over 2000 store og små kunder i hele Danmark, og i modsætning til andre større rengøringselskaber i branchen er Forenede Service familieejet og dansk baseret.