Goodyear løfter sløret for de nye KMAX S og KMAX D GEN-2 i 17,5”-19,5”-serien på SOLUTRANS 2023

Goodyear lancerer KMAX S fordæk og KMAX D trækdæk, GEN-2 i 17,5” og 19,5”, til erhvervskøretøjer på SOLUTRANS 2023. Med bl.a. forbedret brændstofeffektivitet vil de nye KMAX GEN-2 bidrage til lavere omkostninger og større rækkevidde på tværs af forskellige anvendelsesområder, også for elektriske køretøjer.

Markedsdrevet ekspansion
Goodyear udvider sit produktsortiment som svar på de stigende markedskrav, f.eks. det voksende behov for køretøjer med lavere miljøbelastning og de alternative fremdriftssystemers stigende popularitet.

Endvidere efterspørger mange transportvirksomheder fortsat høj slidstyrke og driftssikkerhed under forskellige vejrforhold. De er også interesserede i potentielle omkostningsbesparelser og bæredygtighedsfordele så vel som øget rækkevidde til elektriske køretøjer.

De nye Goodyear KMAX GEN-2 S og D i 17,5"- og 19,5"-dæk er et ideelt valg til både konventionelle og elektriske køretøjer, fordi de både forenkler dækadministrationen og gør driften nemmere. Med disse dæk får du den robusthed og pålidelighed, som serien er kendt for, kombineret med nogle nye funktioner, som er designet med henblik på flådernes videre udvikling.

Robuste, pålidelige og brændstofeffektive
De nye dimensioner er baseret på den gennemprøvede KMAX-teknologi i kombination med robuste karkassekonstruktioner og et optimeret slidbanedesign. Yderligere fordele er:

• Forbedret brændstofeffektivitet (Goodyear KMAX GEN-2 S og D 17,5"- og 19,5"-dæk har et C-mærke i brændstofeffektivitet)
  • Klar til elektrisk drift
  • Højt kilometertal under alle kørselsforhold
  • Funktionel fleksibilitet til en bred vifte af transportformer lige fra langturstransport til bytrafik
  • Slidstyrke under vanskelige kørselsforhold og i ekstreme klimaer
  • Vinteregenskaber og trækkraft i hele levetiden og i overensstemmelse med nye og kommende regler

Goodyear KMAX S og D GEN-2 er desuden udstyret med de nyeste dækteknologier til erhvervskøretøjer, bl.a. internetopkoblet RFID, som giver optimal dæksporing.

Klar til elektrisk drift
Goodyear KMAX S og D GEN-2-dæk leveres klar til elektrisk drift, hvilket betyder, at de kan håndtere elkøretøjernes øgede vægt og drejningsmoment. Overgangen til elektrificerede flåder i både by- og regionaltrafik kræver, at man bevarer de eksisterende dækegenskaber og samtidig integrerer nye elementer, der er specielt designet til elektriske køretøjer:

• For at forbedre energieffektiviteten og øge elkøretøjets rækkevidde er det afgørende at reducere dækkenes rullemodstand.
  • Trækdæk med ekstra stivhed i slidbanen forbedrer drejningsmomentet.
  • Tykke gummibelægninger på dæksiden beskytter mod slitage ved bykørsel.
  • En robust karkasse kan klare elkøretøjernes varierende belastning og sikrer god slidstyrke i hele dækkets levetid.

Maciej Szymański, Marketing Director Commercial Europe hos Goodyear: "KMAX S og D GEN-2 cementerer Goodyears position som en fremsynet spiller på markedet. Lanceringen af de nye dimensioner øger vores udbud og giver kunderne en bredere vifte af anvendelsesmuligheder så vel som større driftssikkerhed.”

Besøg Goodyear på SOLUTRANS 2023
Hvis du vil have en førstehåndsoplevelse af Goodyears innovative løsninger til transportindustrien, er du hermed inviteret til at besøge vores stand på SOLUTRANS 2023. Du finder Goodyears stand i hal 5, plads A031.

Det nye Goodyear KMAX S og D GEN-2 17,5”-19.5”-sortiment kommer på markedet fra 1. januar 2024.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.