Elbilernes S-Klasse: Her er priserne på Mercedes EQS

Elbilernes S-Klasse: Her er priserne på Mercedes EQS

Kompromisløs luksus, ekstravagant langturskomfort og revolutionerende teknologi for både fører og passagerer. Den ny EQS er elbilernes svar på S-Klassen, og nu er det endelig muligt at lægge bestilling ind på den nye luksussedan, som er fjerde model fra Mercedes-EQ. Priserne begynder ved 1.050.000 kroner for EQS 450+ og 1.490.000 kroner for topmodellen EQS 580 4MATIC.

Det var særligt den revolutionerende MBUX Hyperscreen, som tog opmærksomheden, da den ny EQS blev præsenteret for verdenspressen i foråret, men selvom det imponerende digitale cockpit for alvor sætter en ny standard for gennemført, intuitiv infotainment, er det nye brugerinterface kun ét i en lang række af højdepunkter i den nye Mercedes EQS.

Det ikoniske One Bow-design sikrer en rekordlav cw-værdi på bare 0,20, og dermed holder EQS verdensrekorden som den mest aerodynamiske bil i produktion. Og i kombination med et kraftfuldt lithium-ion-batteri på 107,8 kWh præsterer longrange-versionen EQS 450+ med 333 hestekræfter således op til 743 kilometer (WLTP) på en fuld opladning, mens topversionen EQS 580 4MATIC med 523 hestekræfter og firehjulstræk klarer op til 661 kilometer (WLTP), før det er nødvendigt at lade op igen.

Det store batteri kan lades med en effekt på op til 11 kW med en wallbox eller helt op til 200 kW med en lynlader fra eksempelvis IONITY netværket, hvor en opladning fra 10 til 80 procent kan klares på ned mod 31 minutter. I bilens første år medfølger desuden gratis adgang til IONITY netværket, som gør det muligt at lynlade nemt, bekvemt og gratis i hele Danmark og Europa.

“Den ny EQS kan bedst betegnes som elbilernes S-Klasse, for her er der virkelig tale om en model, der repræsenterer kompromisløshed i alle aspekter. Og samtidig er EQS et lysende eksempel på, at den grønne omstilling ikke kun er en nødvendig udfordring, men også en fantastisk mulighed for at skubbe grænserne for innovation og teknologi – nøjagtigt som vi altid har gjort hos Mercedes-Benz,” siger salgschef hos Mercedes-Benz Danmark, Simon Lindegaard.

Komfortfeatures for feinschmeckere
Kabinen i EQS 450+ domineres af samme 12,3” instrumentdisplay og 12,8” OLED-display, som kendes fra S-Klassen, mens man i EQS 580 4MATIC som standard kan glæde sig til den nye MBUX Hyperscreen, som breder sig på tværs af hele instrumentpanelet og visuelt fremstår som én samlet skærm.

Den fuldelektriske luksussedan stiller derudover til start med standardudstyr som medstyrende bagaksel, 19” letmetalfælge og det futuristiske Electric Art-interiørdesign. Og mulighederne for ekstraudstyr er næsten endeløse.

Advancepakke PLUS, som er standardudstyr i EQS 580 4MATIC, fås eksempelvis til 120.000 kroner til EQS 450+ og inkluderer blandt meget andet andet Panorama el-skydetag, 3-zone klimaanlæg, Burmester Sound System, Førerassistentpakke PLUS og DIGITAL LIGHT forlygter med symbolprojicering.

Med Executive bagsædepakken, som fås fra 70.000 kroner, forstærkes fornemmelsen af intim lounge yderligere med detaljer som multikontursæder med massage og ventilation, varme til nakke og skuldre, luksus-nakkestøtter samt indbygget MBUX tablet i komfortarmlænet, der også kan oplade passagerernes smartphone.

Standardeksteriøret er frem for alt futuristisk elegant, men derudover er det også muligt at vælge Electric Art eksteriør med specifikke 20” letmetalfælge og grafitgrå sideskørter, eller den dynamiske AMG designlinje med mørktonede ruder, sideskørter i sort højglans, 20” AMG letmetalfælge og markante AMG kofangere.

Mercedes EQS kan bestilles hos Mercedes-Benz-forhandlere i hele landet.

Mercedes EQS 450+ fås fra 1.050.000 kr.
Mercedes EQS 580 4MATIC fås fra 1.490.000 kr.

Læs mere på mercedes-benz.dk