Gå til indhold
Simon Geoffroy, Head of Customer Succes hos Mynewsdesk sammen med Connie Lagergreen Schmidt Adm. direktør, partner & kommunikationsrådgiver hos TargetPR og Glenn Bisgaard Kommunikationschef hos Apollo Rejser

En strategi der virker

Vi besøgte i fredags Apollo Rejser for at overrække prisen og ønske dem tillykke med, at de for andet år i træk vandt prisen - Årets bedste Newsroom 2016 i kategorien for mellemstore virksomheder.

Juryen bestående af Katrine Villarreal Villumsen, Mads Keilberg Johansen og Joakim Ditlev sagde følgende om newsroomet, da de skulle forklare grunden til, at Apollo Rejser skulle vinde:

“Vinderen er nytænkende og god til at publicere tendenshistorier. Historierne er bakket op af data, hvilket øger troværdigheden og gør det let for journalister at gribe dem. Anvendelsen af tags fungerer rigtig godt, da de anvendte nøgleord dækker områder, hvor Apollo kan opfattes som ekspert.”

Kommunikationschefen hos Apollo Rejser, Glenn Bisgaard, er sammen med Conni Lagergreen Schmidt, som er Adm. direktør, partner & kommunikationsrådgiver hos TargetPR, ansvarlige for Apollo Rejsers newsroom.

Vi fik en god snak om juryens udtalelse, og Connie sagde, “det er jo super fedt at vinde den for andet år i træk særligt fordi, at det jo virker, det vi laver. Vi har jo lagt en strategi, som betyder, at alt hvad vi lægger op af pressemeddelelser, pressenoter og diverse skal være inspirerende for dem, der læser det. Det er vigtigt for os, at materialet skal kunne tages direkte af journalisterne i en travl redaktions-hverdag.”

Glenn fortalte lidt om tankerne bag strategien, “det vi gør er, at vi lægger enormt meget vægt på storytelling. Det er også vigtigt for os at få fakta på, og derfor laver vi forskellige undersøgelser, som vi bygger historierne op omkring. Ud over det har vi ofte en god portion selvironi med ind over, da man aldrig må glemme selvironi.

Vi måler ud fra forskellige faktorer og for eksempel adfærd hos forbrugerne. Det kan være, at vi måler grunden til, at en rejse er købt på et bestemt tidspunkt. Vi undersøger for eksempel også, om der er forskel på folk, som rejser fra Billund, og dem der rejser fra København, Ålborg, eller Odense. Dette betyder, at de historier, vi producerer, bliver meget lokale og regionale og derfor sjove og relevant for lokale journalister at udgive.”

Vi fra Mynewsdesk ønsker Apollo Rejser stort tillykke!

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Jourhavende Pressekontakt

Lotta Laurin