Gå til indhold
Sofia Kacim, retorikkonsulent, grundlægger af det globale netværk HER og keynote speaker på Mynewsday 2020

Mynewsday: Autentisk kommunikation med Sofia Kacim

Mynewsday 2020 - Authentic communication - how to build a community in a filtered world

På årets Mynewsday får vi "besøg" (selvfølgelig afholdes eventet online i coronaens tid) af to fantastiske keynote speakers. Den ene, Sofia Kacim, er retorikkonsulent, grundlægger af det globale netværk HER og coacher de svenske TED-forelæsere inden deres sceneoptræden. På Mynewsday taler hun om rejsen med det globale netværk HER, som findes i 20 lande over hele verden, blandt andet Danmark.

Du vil tale om "Authentic communication - how to build a community in a filtered world”, hvorfor har du valgt at tale om det?

- Jeg har i mange år forelæst om generation millennials og gen Z, som er drevet af et højere formål. De er generationen som vurderer varemærker efter, hvor autentiske de er, og som ser igennem glansbillederne og de filtrerede budskaber. Det er let at blive køresyg, når man hører buzzord og trends, og derfor må vi tale om den autentiske kommunikation, og hvordan man tiltaler morgendagens medarbejdere og kunder.

Hvad er dine bedste tips til at starte noget nyt?

- Start småt og omgiv dig med kloge mennesker, du kan spørge om råd. Inviter dem på frokost og vær konkret med, hvad du vil have hjælp med. Husk også at tænke på, hvad du kan give tilbage.

Hvad vil årets deltagere på Mynewsday lære af dig?

- Hvilken verden vi kan bygge efter pandemien, og hvad næste generation sætter pris på. Hvordan man som arbejdsgiver og brand kan skabe noget særligt, som mennesker ønsker at være en del af.

Hvordan tror du, at den kommende tid kommer til at se ud indenfor digital PR og kommunikation?

- Det er vigtigt at finde modet til at være autentisk og kende sit kapital, og hvordan man skaber tillid. Det er ikke nok at tage stilling i dag, du skal agere og helst have ageret, inden du fortæller om det. Det kræver mod og nytænkning.

Mynewsday løber i år af stablen den 5. november, det er en halv dag med inspirerende talere, og det afholdes digitalt og på engelsk. Arbejder du med kommunikation, PR eller marketing? Tilmeld dig helt gratis her.

Jourhavende Pressekontakt