Gå til indhold
En international jury har fundet årets vindere af Digital PR Awards. Her er vinderne!

Her er vinderne af Digital PR Awards

Meget er forandret af Coronakrisen, men der skal være plads til positive nyheder, og derfor kårer Mynewsdesk nu vinderne af Digital PR Awards. En international jury har nu fundet årets vindere.

Digital PR Awards er Mynewsdesks årlige fejring af de dygtigste kommunikatører. Selvom årets prisuddeling blev aflyst, fortjener vinderne stadig at blive hyldet. De er nogle af branchens stærkeste, mest innovative og kreative kommunikatører.

Ekspertjury fandt vinderne
Virksomheder fra Danmark, Sverige, Norge, Finland og Tyskland blev først nomineret, og derefter snævrede en intern jury hos Mynewsdesk feltet ind fra 130 bidrag til en række nominerede i de ni kategorier. Til sidst fandt en ekstern ekspertjury frem til de endelige vindere på tværs af de fem lande.

De blev både vurderet på baggrund af juryens egne kriterier og tilgængelig data fra Mynewsdesks platform for 2019.

“Det er utroligt at se det kreative niveau i kundernes presserum. Årets bidrag viser virkelig, hvordan dygtige og attraktive virksomheder kan kommunikere, uddanne og bruge storytelling for at få mediedækning", siger Anna Wemming, Global Head of Content & Professional Services hos Mynewsdesk.

10 år med Newsroom of the Year
I mere end 10 år har Mynewsdesk Danmark kåret årets bedste newsrooms, og i år går prisen for Newsroom of the Year til IKEA. Juryens begrundelse lyder således:

"IKEA får prisen for deres evne til at bruge newsroomet kreativt, innovativt og samfundsrelevant. Selvom IKEA Danmark er en del af en kæmpe koncern, formår de at dele content, som taler udover produktnyheder og -lanceringer. IKEA bruger deres newsroom som en platform for tendenshistorier om samtiden, om lykke og om den måde, vi bor på. De skaber interessant content ud fra egne undersøgelser og tal, og de skriver personlige tekster, som sætter ansigt og personlighed på den store mastodont, IKEA er."

Det danske jurymedlem og strategikonsulent Jacob Holst Mouritzen er begejstret for den ikke-iscenesatte og innovative brug af platformen:

“Det var en udfordrende men sjov proces at skulle vælge de bedste indenfor digital PR i Danmark. Der var dog nogen, der stak ud. En af dem var IKEA, som formår at skabe engagerende og interessante historier bl.a. “lykkejæger” og “FREKVENS”. De formår at formidle historier, som både engagerer læseren og styrker IKEAs image og brand hos forbrugerne. Og det gøres på en fin og “native” måde,” siger han.

Den internationale jury:

Jacob Holst Mouritzen, Strategy Consultant, Holst Mouritzen
Magnus Strømnes Bøe, Administrerende direktør, RED Performance
Susanne Johansson, PR Director, NORD DDB
Christoph Moss, Administrerende direktør, Mediamoss Newsroom Consulting
Anna Wemming, Global Head of Content & Professional Services, Mynewsdesk

Mynewsdesk modtog 130 bidrag til konkurrencen. Her er det fulde overblik over vindere og nominerede.

Newsroom of the Year Denmark

Vinder: IKEA
Begrundelse: IKEA bruger deres newsroom som en platform for tendenshistorier om samtiden, om lykke og om den måde, vi bor på. De skaber interessant content ud fra egne undersøgelser og tal, og de skriver personlige tekster, som sætter ansigt og personlighed på den store mastodont, IKEA er.

Nominerede: Ford Motor Company Denmark, 3 Danmark, IKEA, SATS, JYSK Danmark, Norwegian

Digital Storyteller

Vinder: Löfbergs
Begrundelse: Löfbergs leverer ikke bare opfriskende kaffe, men i høj grad også kommunikation. De er forrest i feltet, når det kommer til at teste nye kanaler og bruge kreative løsninger i sin kommunikation. De leverer fantastisk storytelling om produkter og deres samfundsansvar.

Nominerede: Hack for Sweden, Löfbergs, Kivra, Destination Trysil, SJ, Ford Norge

Shooting Star

Vinder: DB Schenker
Begrundelse: DB Schenker er et nyt medlem i Mynewsdesk-familien. De arbejder aktivt med at kommunikere mere end produktnyheder, og de bruger blandt andet visuel storytelling som middel. Vi glæder os til at følge jeres rejse!

Nominerede: A Society, DB Schenker, Vista Gruppe, Swedish Logistic Property AB, Orkla NO, Obsidian Digital

Most Successful Story

Vinder: Bostads AB Mimer
Begrundelse: Med sin nyhed “Personalen erbjöds extra semester om de tränade – sjukfrånvaron sjönk med 30 procent” fik Bostad AB Mimer ikke bare dækning i et dusin store mediehuse, de opnåede også mere end 60.000 visninger i deres newsroom. Bostads AB Mimers nyhed er et fremragende eksempel på, hvad god storytelling kan gøre.

Nominerede: Bostads AB Mimer, Ford Motor Company, AbbVie Deutschland GmbH & Co KG, UNIT, DollarStore, Discovery Networks Danmark

PR Personality of the Year

Vinder: Haval van Drumpt, Tre Sverige
Begrundelse: Haval van Drumpt har på kort tid positioneret Tre (3) som en udfordrer i telecom-branchen. Via fantastisk PR har han sat sin arbejdsgiver og sig selv på kortet over varemærker, som har været meget aktive i debatten om 5G. Haval deltager i samfundsdebatten og viser, hvordan effektiv PR giver målbare resultater.

Nominerede: Lasse Sandaker-Nielsen, Norwegian, Eva Berglie, Paulig, Haval van Drumpt, Tre Sverige, Daniel Kirchhoff, Scandic Hotels, Sebastian Juengel, Goetheanum, Hans Widell, QTF

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk