​Mingla er navnet på en ny app, der gør det nemmere for erhvervslivet at netværke på årets Folkemøde.

Tinder for erhvervslivet: Ny app gør det nemt at netværke på Folkemødet

Mingla er navnet på en ny app, der gør det nemmere for erhvervslivet at netværke på årets Folkemøde. Det er PR-bureauet Holm Kommunikation, der lancerer appen, og ligesom med dating-appen Tinder kan man på Mingla swipe til højre og venstre, indtil man finder det helt rigtige match.

Fra den 15. juni gæster tusindvis af journalister, politikere, NGO’er og lobbyister Folkemødet på Bornholm. Traditionen tro vil deltagerne bruge begivenheden til at skabe kontakter og netværk, og en ny app skal gøre det nemmere for dem at finde det helt rigtige match.

Appen hedder Mingla og fungerer på samme måde som den populære dating-app Tinder. Man opretter en profil og kan herefter swipe til højre eller venstre alt efter, om man vil mødes med personerne eller ej. Er der et match, kan parterne aftale at mødes i den virkelige verden.

”Mingla er for organisationerne og erhvervslivet, hvad Tinder er for dating-livet, nemlig et effektivt værktøj, der giver brugerne mulighed for at møde relevante personer på en nem og overskuelig måde. Fremtidens måde at skabe professionelle kontakter på er i høj grad digital, og vi er glade for at kunne lancere appen på Folkemødet,” siger Mads Keilberg Johansen, der er digital chef i Holm Kommunikation.

Stort potentiale

Holm Kommunikation lancerer Mingla i samarbejde med det svenske kommunikationsbureau Millton Labs, der sidste år testede appen under Almedalsugen, der er den svenske pendant og inspirationskilde til Folkemødet på Bornholm.

Appen blev en stor succes blandt deltagerne, og flere end 4.000 oprettede en profil under eventen, hvilket resulterede i over 30.000 matches og over to millioner swipes. Holm Kommunikation håber på samme succes i Danmark.

”Mange professionelle Folkemøde-deltagere vil gerne bruge ugen på Bornholm til at udvide deres netværk. Men det kan være svært at planlægge de mange aftaler hjemmefra, så vi tror på, at Mingla kan gøre det nemmere at skabe kontakter, både digitalt og i den virkelige verden,” forklarer Mads Keilberg Johansen.

Mingla er gratis og kan downloades i App Store og Google Play.

For mere information, kontakt: Mads Keilberg Johansen, Digital Chef, Holm Kommunikation, tlf.: + 45 24 60 88 85, e-mail: mkj@holm.dk

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Sara Lindström

Pressekontakt Global PR Manager 46 (0)76-288 56 15