Mynewsdesk vinder Webby Award for “Give a Beep” kampagnen

Mynewsdesk vinder Webby Award for “Give a Beep” kampagnen

“Give a Beep” kampagnen fra 2016, som er udarbejdet af Mynewsdesk i samarbejde med kunden, Hövding, vandt en Webby Award onsdag aften i kategorien “Best in Best Social Community Building and Engagement 2017”.

Webby Awards hædrer dem, som er mest innovative og inspirerende i deres digitale kampagner. Det er samtidig en pris, som er en af de ældre Internetpriser og bliver ofte refereret til som Internettets Oscar Award.

Mynewsdesk, som udbyder en digital kommunikationsløsning, udfordrede en kunde til at nå et reach på 100 millioner mennesker gennem effektiv storytelling. Ud af hundredvis af ansøgninger blev Hövding, som den heldige, udvalgt til kampagnen.

Den 25. april 2017 vandt Mynewsdesk og Hövding prisen for kampagnen “Give a Beep”, hvor de genopfandt den klassiske cykel-ringeklokke. Ringeklokken blev anvendt til at sende e-mails direkte til Londons borgmester, når en cyklist så ulykker eller oplevede situationer, der næsten resulterede i ulykker i Londons trafik. E-mailen viste ydermere den præcise lokation for, hvor der blev trykket på knappen.

Udover at nå et reach på over 100 millioner mennesker, så steg trafikken til Hövdings nyhedsrum med 279% i løbet af kampagnen. Derudover har der været en enorm respons fra cyklister fra hele verden.

“En af Mynewsdesks kerneværdier handler om at skabe muligheder for, at alle historier kan blive hørt, så de kan inspirere og skabe positiv forandring, hvilket er lige præcis, hvad “Give a Beep” har gjort. Kampagnen er den mest dristige kampagne, vi nogensinde har lavet”, siger Sofia Juhlin, Head of Global Marketing hos Mynewsdesk.

Til trods for, at Hövding har relativt begrænsede ressourcer, demonstrerer denne kampagne, at nøglen til succesfuld kommunikation er at fortælle historier på den rette måde, til de rette mennesker på det rette tidspunkt.

“Give a Beep” kampagnen har netop vist, at der ikke er noget, der stopper virksomheder i at nå ud til et bredere publikum. Hvis man anvender en kompetent digital PR- og kommunikationsløsning, som for eksempel Mynewsdesk, og tilføjer kreativitet samt målrettet storytelling, så kan man udvikle meningsfulde relationer og skabe både samfundsrelaterede og forretningsmæssige fordele”, tilføjede Jonathan Bean, Chief Marketing officer hos Mynewsdesk.

Kampagnen er efterfølgende blevet efterspurgt af flere byer og bliver nu anvendt af Londons trafik administration til at bygge et mere imødekommende forhold til byens cyklister og adressere de farlige steder i byen.

Webby Award anerkender Mynewsdesks kampagne for at være innovativ, kreativ, involverende og samfundsrelateret.

Mynewsdesks “Give a Beep” kampagne har sammen med Edelman Deportivo nu modtaget ni priser på globalt plan og fejrer resultaterne inden for marketing, innovation og digital PR i New York, London og Stockholm.

Jonathan Bean, Chief Marketing Officer: jonathan.bean@mynewsdesk.com

Kate Parker, UK Marketing Manager: kate.parker@mynewsdesk.com

Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens førende digitale PR-platform. Med Mynewsdesk kan virksomheder og organisationer publicere pressemeddelelser, billeder, videoer og andet materiale til journalister, bloggere og øvrige interessenter. Alt materiale samles i et søgemaskineoptimeret newsroom, hvor brugerne kan trække statistik på alle publiceringer og måle deres ROI.

Følg også Mynewsdesk her:

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk