Pincho Nation vil fortsætte væksten

Pincho Nation vil fortsætte væksten

Pincho Nation, der er en kæde af tapasrestauranter med farverig indretning og feststemt atmosfære, har siden indtoget i Danmark i 2018 været på en kontinuerlig vækstrejse. Det har nu resulteret i en kåring som Børsen Gazelle. På trods af massive investeringer i åbning af nye restauranter, COVID 19-nedlukninger samt inflation og stigningen i råvare- og energipriser, har man formået at lægge på hvert år, og i 2023 forventer man at servere for over 375.000 gæster. Med flere franchisedrevne restauranter har de til hensigt at udbrede deres koncept til hele landet.

Pincho Nation Danmark har netop modtaget sin første Børsen Gazelle, som gives til virksomheder, der fire år i træk kan fremvise vækst og for hele perioden et positivt driftsresultat. Pincho Nation åbnede den første restaurant i København i 2018 og har præsteret en vækst på 196,8% over den 4-årige gazelleperiode.

Vi er tilfredse med udviklingen på det danske marked. Driften af restauranterne er solid, og alle enheder er overskudsgivende. Vi har opbygget et stærkt fundament for fremtiden, hvor vi ønsker at invitere flere franchisetagere med på vores vækstrejse, og det forventer jeg allerede kommer til at ske i løbet af 2024,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Landsdækkende gennem franchising

Pincho Nation blev grundlagt i Sverige i 2012. I Danmark er der nu fem restauranter: to i København og en i henholdsvis Aarhus, Aalborg og Randers. I Norden er der cirka 80 restauranter, hvoraf hovedparten ligger i Sverige. Størstedelen af restauranterne er drevet af franchisetagere. Målsætningen er at udbrede konceptet til hele Danmark. Det skal ske gennem en systematisk og bæredygtig åbning af nye restauranter i samarbejde med franchisetagere, der ønsker at åbne en eller flere enheder. Restauranten i Randers er drevet af en franchisetager, der er i gang med at se på mulighederne for at åbne endnu en restaurant i Jylland i 2024. Pincho Nation er meget åben over for at invitere flere franchisetagere med på vækstrejsen i Danmark i andre større byer som eksempelvis Esbjerg, Vejle, Roskilde, Køge og Næstved.

Vi har et solidt koncept, der selv under de nuværende markedsforhold præsterer rigtig godt. Derfor arbejder vi målrettet videre og fortsætter med at åbne nye restauranter. Sidste år kom Aalborg og Randers til, og i år er vi åbnet i Aarhus. Hvornår vi bliver landsdækkende er i høj grad et spørgsmål om, hvor mange franchisetagere vi får med på rejsen. Jo mere franchising desto hurtigere udrulning af vækststrategien,” siger Flemming Christophersen.

Flere end 375.000 gæster i 2023

Pincho Nation inviterer gæsterne indenfor til en sanselig oplevelse, hvor der gjort ekstra ud af indretningen, og hvor atmosfæren er feststemt og uformel. Her bydes der på kulørte cocktails og tapasretter fra et menukort, der er et gastronomisk udvalg fra hele verden. I 2023 forventes antallet af gæster at blive over 375.000 sammenlignet med 215.000 i 2022. Når du besøger en Pincho Nation restaurant, skal du bruge din telefon, for alt det praktiske med bordreservation samt bestilling og betaling af mad og drikke foregår via Pincho-appen.

Franchisetagere til nye Pincho Nation restauranter

Der er stor efterspørgsel på vores farverige og feststemte koncept, og vi modtager mange henvendelser fra gæster, der har besøgt os og ønsker at vide, hvornår vi åbner i byer som Herning, Randers, Esbjerg og Roskilde. Derfor leder vi efter passionerede iværksættere og investorer, der som franchisetagere kan være med til at udbrede Pincho Nation til hele Danmark.

Vi tilbyder et unikt restaurantkoncept, der er yderst profitabelt at drive som franchisetager, såfremt du besidder de rette egenskaber og forretningsmæssige fokus. Du bliver en del af et professionelt set-up, der er skræddersyet til at vokse gennem franchising, og derfor tilbyder vi også dig et nøglefærdigt forretningskoncept, der tilgodeser alle parter.

Vi søger en visionær iværksætter, der brænder for at skabe uforglemmelige spiseoplevelser for vores gæster. Selvom erfaring inden for restaurantbranchen er en fordel, er det vigtigste, at du besidder evnen og lysten til at lede, inspirere og styre. Du skal have en stærk personlighed, være økonomisk velbevandret og have en proaktiv tilgang til udfordringer. Vi søger en person, der trives med forandringer og vækst, og som kender sin by og kan motivere og lede et team mod succes år efter år.

Er du klar til at blive en del af Pincho Nation? Du er velkommen til at kontakte Henrik Fischer, henrik.fischer@pinchos.se Head of Expansion.

An app’solutely new dinning experience

Pincho Nation - verdens første app-restaurant - er kommet til Danmark.
Pincho Nation er et velbesøgt restaurantkoncept med mere end 55 restauranter i Skandinavien. Det er gået stærkt siden den første restaurant åbnede i begyndelsen af 2012, og nu åbner den første restaurant i København i marts 2018.
Som gæst booker du dit bord, går på opdagelse i menukortet og bestiller din mad og dine drikkevarer på Pincho Nation app'en fra din mobiltelefon. Du har også mulighed for at betale for dit besøg i app'en, og samtidig indsamle bonuspoint i vores bonussystem.
Det hele foregår i et sjovt og hyggeligt cirkus-inspireret miljø, hvor alt kan ske.

Vi glæder os til at dele Pincho Nations univers med dig!

Pincho Nation byder på små retter fra alle verdens køkkener. Hos os kan du få alt fra asiatiske dumplings, italiensk risotto, amerikanske sliders, ungarsk plankesteak til fransk crème brûlée. Alle retter serveres i tapasstørrelse. Der er også et bredt udvalg af vegetariske og veganske retter hos os.

Vores drikkevarekort tager dig næsten en tur jorden rundt. Du kan smage Mojitos i flere udgaver, sangria og gode vine og øl fra hele verden.

Pinchos
Fiolstræde 44