Geely og Renault Group i samarbejde

Geely og Renault Group i samarbejde

Kinesiske Geely og franske Renault Group har netop underskrevet en aftale, der skal sikre et banebrydende samarbejde i Kina og Sydkorea

Det er under otte måneder siden, at CEO hos Renault Group – Luca de Meo - præsenterede Renaulution planen. En ambitiøs plan, der sætter retningen for Renault Group de næste mange år.

Som en del af denne plan, har man netop indgået et MOU (Memorandum of Understanding) med Geely Holding Group – Kinas største privatejede bilvirksomhed. Formålet er at lægge fundamentet til et banebrydende samarbejde.

Samarbejdet er fokuseret på Kina og Syd Korea som nøglemarkeder, der tillader Renault Group og Geely Holding at dele ressourcer og teknologi. Fokus vil i første omgang være at introducere hybrid biler til et hurtigt voksende asiatisk marked.

I Kina vil man med udgangspunkt i Geely Holdings eksisterende teknologi introducere Renault hybridbiler med Renault logo. I Syd Korea, hvor Renault Samsung Motors har mere end 20 års erfaring, sikrer den fælles aftale, at man kan udnytte Lynk & Co’s energieffektive platforme til at introducere biler til det lokale marked.

Med samarbejdet øger både Geely og Renault Group deres konkurrencemæssige fordele på de asiatiske marked

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.