MeganE klar til landevejen

MeganE klar til landevejen

Renaults første elektriske bil i C segmentet er snart klar til produktion. MeganE som den kommer til at hedde, testes denne sommer på de franske landeveje – dansk introduktion i første kvartal næste år

Renault har været europæiske pionere indenfor elbiler. Mens andre stadig tøvede, lancerede Renault tilbage i 2011/2012 både Renault Zoe og Kangoo Express Z.E. To unikke elbiler i hvert deres segment.

Med over 300.000 solgte Renault Zoe, og med Kangoo ZE som absolut ledende i LCV-segmentet, har Renault ikke alene været førende indenfor elbiler i Europa, man har også mere end ti års erfaring. Og det er den erfaring, der nu bruges til at lancere næste elbil fra Renault. Renault - MeganE.

Bilen blev lanceret som konceptbil kaldet Mégane eVision i forbindelse med konferencen Renault eWays i foråret, og viste første skridt til Renaults entré i C- segmentet for elbiler. I forvejen har Renault jo Twingo E-TECH electric i A- segmentet, Zoe i B segmentet, og når man taler varebiler Kangoo Z.E. og senest også den store Master på ren el.

MeganE har en 160 kW motor (217 hk) og et 60kWh batteri, der giver mulighed for op til 450 km på el.

Bilen introduceres næste forår herhjemme. Lige nu tester de franske ingeniører 30 pre- produktionsbiler, hen over sommeren. Bilerne bygges på Douai fabrikken, og alle er dækket med et helt særligt mønster skabt ud fra Renaults nye design med det ikoniske Renault logo.

Lanceringen i Danmark forventes til marts 2022 – det er endnu for tidligt at sige noget om priser.

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.

Pressekontakt Press & PR Manager 24643941