Scandlines’ første superfærge skal døbes den 9. marts i Stralsund

En stor og højtidelig dag står snart for døren for Scandlines’ dansk-tyske superfærge M/F Berlin. Den 9. marts døber rederiet og P + S værftet i Stralsund nemlig den første af de i alt to nye færger, som skal sættes i drift på ruten Gedser-Rostock i 2012.

Når superfærgen M/F Berlin bliver døbt den 9. marts i tyske Stralsund, markerer
Scandlines den vigtigste milepæl i rederiets milliardinvestering i den centrale europæiske korridor mellem København og Berlin.

M/F Berlin er den første af i alt to færgebyggerier, som Scandlines sætter i drift på ruten Gedser-Rostock i 2012. Søsterskibet M/F Copenhagen følger kort efter trop, og til maj 2012 får også hun fornøjelsen af at blive døbt i Stralsund.

Med navngivningen af to nye færger M/F Berlin og M/F Copenhagen understreger Scandlines det stærke bånd, rederiet binder mellem metropolerne Berlin og København, og markerer samtidig vigtigheden af et samarbejde på tværs af dansk-tyske landegrænser.

Scandlines’ to nye superfærger bliver synonyme med fart, service og innovation. Deres kileform får færgerne til at fremstå i et tidløst design, og den lodrette overfladehældning med afrundede hjørner og store glaspartier på passagerdækket bidrager med ekstra meget lys, luft og dynamik om bord.

Ud over den æstetiske oplevelse sørger Scandlines’ nye færger også for underholdning og gastronomiske oplevelser om bord igennem et væld af nye spisesteder og butikker. Passagererne kan blandt andet nyde en kop velduftende kvalitetskaffe i caféen "Berlin Coffee House", som bliver placeret i den forreste del af restaurantdækket. Indretningen i ”Berlin Coffee House” er inspireret af farver og detaljer fra den tyske Bauhaus-bevægelse.

I færgernes midterste del finder man cafeteriet "foodXpress", der med en tilstødende legeplads giver forældrene mulighed for at tage et velfortjent hvil, mens børnene leger ved siden af. All Inclusive-buffeten "Baltic Buffet" vil blive placeret i det bagerste serviceområde, og herfra serveres friske og varierede temabuffeter. Færgernes ”Travel Shop” er åbnet døgnet rundt og tilbyder gæsterne en bred vifte af spiritus, vin og slik samt et bredt udvalg af kvalitetslegetøj, parfume, personlig pleje og skandinaviske designklassikere.

I december 2011 forlod M/F Berlin for første gang værftet i Stralsund i forbindelse med eventen "Roll-out". Her kom den store dame endelig i kontakt med sit rette element for øjnene af 150 gæster fra den politiske verden og erhvervslivet, da Mecklenburg- Vorpommerns ministerpræsident, Erwin Sellering, gav det officielle signal til søsætning.