Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Scandlines fortsætter den positive udvikling af fragtdelen, der bliver et stadig vigtigere område af forretningen. For at hjælpe det stigende antal fragtkunder endnu bedre på vej har rederiet netop lanceret et mere informativt og intuitivt fragt-website.

Året er startet godt for Scandlines’ fragtforretning, og den positive tendens fra fjerde kvartal 2021 er fortsat i januar 2022.

I 2021 leverede fragtforretningen imponerende vækstrater på 12 procent. Antallet af transporterede fragtenheder ligger således højere end i både 2020 og 2019 og endda også et par procentpoint højere end i 2018, der var det hidtidige rekordår.

Med det nye fragt-website bliver det endnu lettere for fragtkunderne at booke overfarter samt at finde relevant information om Scandlines’ ruter, virksomhedens mål om emissionsfri færgedrift og meget andet, som fragtkunderne har savnet på det tidligere website.

”Vi kan nu tilbyde vores fragtkunder et moderne og overskueligt website med direkte adgang til webbooking som et elektronisk alternativ til EDI og Scandlines Freight-app’en,” fortæller Gerald Lefold, Managing Director Freight Sales hos Scandlines. ”Vores fragtafdeling tilbyder naturligvis fortsat booking via telefon og e-mail.”

Det stigende antal fragtkunder er også baggrunden for, at Scandlines i november 2021 bestilte en emissionsfri fragtfærge til Rødby-Puttgarden ruten. Færgen indsættes i 2024.

”Vi forventer, at den positive udvikling i denne del af vores forretning fortsætter. Og vores fragtkunder stiller i højere og højere grad krav om, at transporten er så bæredygtig som muligt. Det krav vil vi gerne opfylde,” uddyber Gerald Lefold.

Den nye færge har en kapacitet på 66 fragtenheder, hvilket forøger den aktuelle kapacitet med 23 procent på ruten Rødby-Puttgarden.

Med en overfartstid på en time er færgen emissionsfri. Den kan også fungere som hybridfærge, som det allerede kendes fra Scandlines ruterne mellem Danmark og Tyskland. Som hybridfærge er overfartstiden 45 minutter. Med den emissionsfrie færge tager Scandlines et stort skridt videre på den grønne rejse.

Se mere på https://www.scandlines-freight.com/da/

Data for emissionsfri Scandlines fragtfærge til ruten Rødby-Puttgarden:
Længde: 147,4 meter
Bredde: 25,4 meter
Design dybgang: 5,30 meter
Lastkapacitet: 66 fragtenheder (cirka 1.200 banemeter)
Maksimalt antal passagerer: 140
Servicefart: 10 knob

Scandlines driver to færgeruter med høj kapacitet og frekvens. Seks af vores syv færger er hybridfærger, og én er desuden udstyret med et innovativt rotorsejl – og det bidrager til at gøre vores færger grønnere.

Med over 41.500 afgange fordelt på syv færger transporterer Scandlines på et normalt år over 7 millioner passagerer, 1,7 millioner personbiler og ca. 700.000 fragtenheder på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.