Gå til indhold
SkiStar udvikler nyt skiområde i Vemdalen, og allerede denne vinter bliver der mulighed for mere skiløb til en fordelagtig kronekurs

Pressemeddelelse -

Sveriges tredje største skiområde, Vemdalen, udvikles og bliver endnu større. Interessen for Vemdalen er vokset enormt de seneste år med rekordmange besøg og skidage. For at øge kapaciteten og optimere fordelingen af gæsterne på skidestinationen har SkiStar derfor investeret i et nyt 400 hektar stort område, som skal udvikles i de kommende år. Til denne vinters gæster udvides den populære pist Turisten i Vemdalen. Der introduceres også ubemandede SkiStarshops, som ligesom på andre svenske destinationer holder døgnåbent.

SkiStars investering i et 400 hektar stort område i Vemdalen skal udvikles i de kommende år med 50 hektar pister og lifter. Området har en god hældning og egner sig rigtig godt til alpint skiløb. Når området er færdigudviklet, skal det bygges sammen med det eksisterende skiområde ved Skalspasset. Om sommeren kan området bruges til cykling og vandreture. Investeringen gør det også muligt at bygge flere attraktive lejligheder og hytter på fjeldet.

Allerede denne vinter bliver der mulighed for mere skiløb på den centrale pist Turisten, der bliver forlænget helt til toppen af fjeldet Hovde og stoleliften Hovde Express.

For dem, der ikke har tid til at gå i butikker, mens lifterne er åbne, er der også godt nyt. På alle de svenske SkiStar-destinationer vil de ubemandede SkiStarshops holde åbent 24 timer i døgnet. Her kan man nemt og smidigt kan gå ind og købe et udvalg af nødvendige produkter med en app.

- Vi udvikler vores destination til fremtiden og for at vores gæster får endnu mere ud af deres ferie i Vemdalen. Nu arbejder vi intensivt på at forbedre vores centrale pist Turisten, som vi ved, er værdsat af mange gæster. For de danske gæster er der lige nu en uhørt fordelagtig kronekurs, så vi håber at se endnu flere danske gæster hos os denne vinter, siger Anders Lundqvist, destinationschef for SkiStar Vemdalen.

Et udvalg af nyheder og forbedringer i SkiStar Vemdalen vinter 2022/2023:

• Den populære og centrale røde pist Turisten udvides og forlænges til toppen af fjeldet Hovde og stoleliften Hovde Express. Den øverste del udgraves for at skabe et bedre flow i pisten. Turisten bliver oplyst og får forstærket sit snekanonsystem.
  • SkiStar Cross Country Arena flytter ind i Björnrike. Her er i alt 7,5 km spor fordelt på fire løjper, hvoraf 3 km bliver oplyste. Toiletter, voksrum og varmestue ligger ved siden af arenaen.
  • Snekanonsystemet forstærkes generelt med mulighed for snelægning i Torgbacken og i Björnvallens liftspor i Björnrike.

Om SkiStar Vemdalen

Klövsjö/Storhogna, Björnrike og Vemdalsskalet er de tre skiområder, der i dag udgør SkiStar Vemdalen med 35 lifte, 58 nedfarter og over to millioner kvadratmeter forberedt skiområde. Det er i dag Sveriges tredjestørste skisportssted ifølge SLAOs (Swedish Ski Resorts Organisation) seneste rapport.

Læs mere om SkiStar Vemdalens nyheder: https://www.skistar.com/da/inspiration/nyheder/vinterens-nyheder-i-vemdalen/

For yderligere information og pressehenvendelser: Kontakt Petra Hallebrant, PR- & Kommunikationschef, SkiStar AB - petra.hallebrant@skistar.com, tlf. +46 729-637 332 eller +46 280 841 60

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!