Gå til indhold
Vinterens nyheder hos SkiStar Sälen: Mere sne, nyt børneområde med ny lift og direkte fly fra Danmark

Pressemeddelelse -

Vinteren 2022/23 byder på mange nyheder i Sälen - ny knaplift og et nyt børneområde i Lindvallen, nye langrendsløjper oppe på fjeldet, tredoblet sneproduktion og ny, forbedret belysning. Igen i år er der mulighed for at flyve direkte fra Danmark til Sälen, og i Hundfjället er SkiStar Lodge åbnet.

Der er godt nyt for danske skiløbere i Sälen, for området satser på noget af det, som danskerne synes, er blandt det vigtigste, når de skal vælge skisportssted. En ny undersøgelse gennemført af analyseinstituttet YouGov viser, at danske skiløbere synes, at snesikkerhed er noget af det vigtigste, når de vælger skiferiedestination. Totalt synes 84 procent af de danske skiløbere, at snesikkerhed er enten meget vigtigt (45 procent) eller rimelig vigtigt (39 procent) for deres valg af skisportssted. Snesikkerhed scorer højest af 14 forskellige forhold, som danskere i alderen 18+ år, som har været på skiferie inden for de seneste fem år, er blevet spurgt om. Med årets nyheder fra SkiStar Sälens destinationer er snesikkerheden i området blevet endnu større.

Et stort vandreservoir er ved at blive bygget i Hundfjället i Sälen. Det giver en større tilførsel af vand til områdets snekanoner. Vandreservoiret giver mulighed for at køre flere snekanoner på samme tid og mindsker påvirkningen af de naturlige vandløb i området. Takket være dette vil sneproduktionskapaciteten med tiden tredobles i skiområdet. Sneproduktionen bliver også forstærket med flere snekanoner mange steder for at sikre tidligere åbning af flere skiområder. Hundfjället, Tandådalen, Högfjället og Lindvallen i Sälen får alle bedre snekanonskapacitet, hvilket både vil forbedre snesikkerheden i pisterne og dermed mulighed for tidligere åbning af flere skiområder, og det sikrer også bedre ski-in/ski-out-muligheder fra hytter og lejligheder og til restauranter og servicefunktioner på destinationerne.

- Jeg er utrolig stolt over, at det i vinter lykkedes os at præsentere så mange gode nyheder, ikke mindst den store investering, vi har lavet for at øge sneproduktionen med det nye vandreservoir i Hundfjället og med flere og mere effektive snekanonsystemer. Nu har vi mulighed for at snesikre flere pister, så vores gæster kan nyde alt, hvad vi har at byde på og få endnu flere mindeværdige fjeldoplevelser fra Sälen, Nordeuropas største alpine skiområde, siger Tomas Berg, destinationschef for SkiStar Sälen.

Et udvalg af nyheder og forbedringer i SkiStar Sälen vinter 2022/2023:

• I Lindvallen, Sälen åbner en ny knaplift og et nyt børneområde ved Timmerbyn. Den nye lift giver bedre ski-in/ski-out til alle hytter i området.
  • Udskiftningen til LED-belysning fortsætter, hvilket er en vigtig del af arbejdet for energieffektivisering.
  • Ny belysning fra Experiumtorget til Söderåstorget betyder, at du kan køre ski-in/ski-out frem til klokken 18.00, hvis du bor i Söderåsen, Timmerby Village eller Timmerbyn.
  • SkiStarshop Concept Store er flyttet til nye lokaler i shoppingområdet i Lindvallen. Den nye placering giver endnu bedre direkte adgang til XC-arenaen om vinteren.

Langrend får nyt fokus

SkiStar Sälen forbedrer også mulighederne for at stå på langrend. Der bliver trukket langrendsspor oppe på fjeldet i Lindvallen fra uge syv, og med en enkeltbillet med liften, kan man nemt komme til og fra løjperne. Nede i dalen udvikler man også langrendsmulighederne på SkiStar XC Arena for at kunne åbne endnu tidligere, og der skal laves flere snedepoter for nemt at få sne ud på langrendsløjperne i Lindvallen.

SAS satser på Scandinavian Mountains Airport i Sälen-Trysil:

SAS præsenterer to flyruter fra Danmark til Scandinavian Mountains Airport i vinter. Der er direkte flylinjer fra både Københavns og Aalborgs lufthavne. Linjen fra København starter 22. december og flyver torsdage og søndage i vintersæsonen. Flylinjen fra Aalborg starter også 22. december med trafik torsdage i jule- og nytårsperioden frem til 5. januar og derefter søndage fra 8. januar. Der er også direkte fly med BRA fra Malmø og Ängelholm hele sæsonen.

Ny skilodge - SkiStar Lodge Hundfjället

SkiStar Lodge Hundfjället er et ski-in/ski-out familieresort, der tilbyder al tænkelig komfort, muligheder og førsteklasses madoplevelser - alt sammen under samme tag og med ski- og naturoplevelser lige uden for døren. SkiStar Lodge Hundfjället åbnede for de første gæster sidste vinter, men for danske gæster er det nyt, da få rejste på skiferie sidste år. SkiStar Lodge Hundfjället er SkiStars store skilodge-satsning og kronjuvelen i Sälenfjeldene – et hyggeligt feriested i topklasse, med internationalt niveau. Lodgen har en eksklusiv og familiær atmosfære med varme hyggelige fællesområder, hotelværelser, lejligheder inkl. unikke familielejligheder med snemanden Valle-tema, to hyggelige restauranter og en stor lodge-bar, relaxområde og fitnesscenter, der er direkte forbundet med to ultramoderne 8-stole ekspreslifter, pister og nærhed til Scandinavian Mountains Airport kun 10 km væk.

Læs mere om SkiStar Sälens nyheder

*Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 559 CAWI-interviews med danskere i alderen18+ år, som har været på skiferie inden for de seneste 5 år, i perioden 5 - 13 september 2022.

For yderligere information og pressehenvendelser: Kontakt Petra Hallebrant, PR- & Kommunikationschef, SkiStar AB - petra.hallebrant@skistar.com, tlf. +46 729-637 332 eller +46 280 841 60

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!