Jagten går ind på årets iværksætter i Trekantområdet

En helt ny pris skal inspirere Trekantområdets mange iværksættere til at tænke på vækst. Vinderen afsløres ved en festlig prisuddeling, IVER Award, den 28. november i det nybyggede LEGO House.

Kender du en iværksætter, som har potentiale til at blive noget stort? Som arbejder hårdt og målrettet på at skabe en succes. Og som ikke har været iværksætter i mere end 6 år?

Så kan det være, at du har den oplagte kandidat til at vinde titlen som Årets IVER i Trekantområdet. Med prisen følger også et ophold på Seedster Bootcamp i Malaga, så vinderen kan blive klædt endnu bedre på til at udløse vækstpotentialet i sin virksomhed.

Det er syv erhvervskontorer i Trekantområdet samt Trekantområdet Danmark, der står bag prisen.

- Vi arbejder målrettet på at sætte turbo på væksten her i Trekantområdet, og med iværksætterprisen ønsker vi at motivere og inspirere vores iværksættere til at tænke i vækstbaner, siger Lotte Bjerre Nielsen, som er udviklingschef i Trekantområdet Danmark.

Der skal vælges én finalist fra hver af de syv kommuner i Trekantområdet. Kolding, Haderslev og Vejle, der alle har en lokal iværksætterpris, sender deres vinder direkte til finalen. Men i Billund, Fredericia, Middelfart og Vejen er der åben nominering. Det vil sige, at alle kan komme med forslag til kandidater frem til 9. oktober.

Det bliver en uafhængig jury bestående af investeringschef Christian Bjerre Boisen fra Syddansk Innovation, sanger og iværksætter Pernille Rosendahl samt repræsentanter fra det lokale erhvervsliv, der skal udvælge en første-, anden- og en tredjeplads blandt de 7 finalister.

FAKTA:

Sådan nominerer du en kandidat til IVER Award

For at komme i betragtning skal virksomheden leve op til følgende kriterier:

• Drives fra en adresse i Vejen, Middelfart, Billund eller Fredericia
  • Maks seks år gammel
  • Vækstpotentiale

Du kan indstille kandidater frem til 9. oktober på www.iver.dk/award

FAKTA:

Allerede nominerede

Care4Farm v/Niels Bjerre, Kolding
Siden 2011 har Care4Farm produceret og solgt Niels Bjerres opfindelse: Et spyd med GPS, der kan måle temperaturen i høstede afgrøder. Takket være målingerne forlænges holdbarheden af fødevarerne samtidig med at spildet reduceres. Spyddet sælges allerede i mere end 10 lande.

Nur Design v/Maja Bøgh Vindbjerg, Vejle
Virksomheden Nur Design blev stiftet i 2013. Virksomheden er især kendt for sine minimalistiske lysestager, skærebrætter og dekorative ornamenter, som har fundet vej til en lang række interiør-butikker i både Danmark og udlandet.

Copus v/Carl Kronika, Haderslev
Den unge iværksætter var bare 15 år, da han etablerede IT- og kommunikationsbureauet Copus. På få år har han udvidet virksomheden fra at arbejde med mindre jobs og kunder til at arbejde med store danske virksomheder.

• iver
  • iværksætter