Årsregnskab 2020

Årsregnskab 2020

Danskernes bagelyst giver godt år hos Valsemøllen A/S

Danmarks største mølle, Valsemøllen A/S, har netop offentliggjort sit årsregnskab for 2020. Med danskernes store bagelyst under sidste års corona-nedlukninger lander årets resultat på et rekordhøjt niveau på 38,5 mio. kr.

Den Esbjerg-baserede virksomhed kom ud af 2020 med en omsætning på 611 mio. kr. og et samlet resultat før skat på 38,5 mio. kr. Det netop offentliggjorte årsregnskab for 2020 viser, at Valsemøllen trods manglende afsætning til den hårdt trængte foodservicesektor, kommer godt ud af Corona-krisen på baggrund af stor efterspørgsel på mel og bageblandinger hos hjemsendte danske forbrugere.

Surt og sødt hjemmebag giver øget omsætning

”Danskerne er for alvor gået i køkkenerne under corona-nedlukningerne og har både eksperimenteret med egen surdej og samtidig forsødet tilværelsen med kagebagning. Vi ser en stigning i hele sortimentet både hvede- og specialmel til surdejsbagværket og bageblandingerne, der gør det nemt at tage børnene med i køkkenet,” siger direktør Niels Brinch-Nielsen fra Valsemøllen.

Dansk oprindelse er vigtigere end nogensinde før

I 2020 lancerede Valsemøllen økologiske melprodukter og bageblandinger med dansk økologisk mel som naturlig forlængelse af virksomhedens fokus på dansk oprindelse.
”Vi oplever, at danskerne ønsker at indtænke både bæredygtighed og lokal forankring i deres indkøb, og her er økologi med dansk oprindelse en god løsning. Med økologi fra danske marker sikrer vi både danske arbejdspladser og endnu mere bæredygtigt mel, ” siger Niels Brinch-Nielsen.

Investering i mere dansk økologi på vej

Mens det forgangne år bød på store investeringer i mølleriet, byder også 2021 på nye investeringer. Bl.a. ligger en byggeansøgning til nye siloer ved siden af mølleriet i Køge klar. Nye siloer skal muliggøre adskillelse af flere forskellige korntyper og dermed nye koncepter med fokus på bæredygtighed og kort vej fra jord til bord.

For mere information kontakt
Niels Brinch-Nielsen, adm. direktør på nbn@valsemollen.dk.

Dansk håndværk og stolte mølletraditioner

Valsemøllen har eksisteret siden 1899. Vi udvikler, formaler og sælger mel, gryn, blandinger, handelsvarer, frø og kerner m.m. på egne møller i Esbjerg, Køge og Svendborg til alt fra bagerier, storkøkkener, detailhandelen, bageriindustrien og eksport. Valsemøllen er FSSC-certificeret og beskæftiger i alt ca. 130 medarbejdere.

Valsemøllen
Havnegade 58