Valtech udklækker 28 nye talenter

På et (over)ophedet dansk arbejdsmarked for digitale kompetencer har bureauet Valtech taget et ambitiøst initiativ. Det globale, digitale bureau finder og former ambitiøse, dygtige medarbejdere, der kan designe og udvikle avancerede digitale løsninger til kunderne. Deres internationale talentprogram for nyuddannede profiler skaber stærke digitale konsulenter.

”Den digitale talentmasse her i Danmark er desværre ikke stor nok til, at vi på konkurrencedygtige betingelser kan imødekomme vores kunders og markedets stigende efterspørgsel på digitale løsninger og services. Derfor skabte og gennemførte vi i 2016 vores første internationale talentprogram. Her i 2017 har vi udvidet programmet yderligere til at omfatte vores kontorer i Frankrig, Tyskland, Holland og Danmark” fortæller Kenneth Miepe, Chief Experience Director.

28 talenter fra de fire Valtech-lande er lige nu midt i gennemførelsen af det seks måneder lange program, der blandt andet indeholder intensiv træning i Java og .NET udvikling på de forskellige kontorer i Paris, Amsterdam, München og København. Her lærer talenterne også, hvordan Valtech samarbejder agilt i tværfaglige digitale teams. Det sker ofte på tværs af landegrænserne.

”Det internationale talentprogram hos Valtech giver mig rig mulighed for at rejse, som jeg sætter stor pris på. Samtidig har jeg fået prøvet forskellige roller og fundet mine styrker. Systemarkitektur bliver nok min retning,” siger Petter Bergstrøm, der har en bachelor i Computer Science.

Den 26-årige svensker er blevet fastansat efter at havde gennemført Valtechs talentprogram i 2016. Det samme er sket for den jævnaldrende islænding, Thorunn Oskarsdottir, der har en bachelor i Software Engineering. Talentprogrammet har imidlertid fået hende i en anden retning.

”Fordybelsen i kodning har være virkelig interessant, ligesom de mange rejser og samarbejdet med kolleger fra flere forskellige lande og kulturer har været – og fortsat er. Jeg er stadig udvikler, men jeg sætter også stor pris på kontakten med kunder, og nu har jeg fået muligheden for at blive projektleder hos Valtech,” fortæller en travl og særdeles tilfreds Thorunn Oskarsdottir.

”Vores talentprogram er først og fremmest blevet så stor en succes, fordi det er internationalt, krævende og fordi det giver så mange forskellige faglige og karrieremæssige muligheder for konsulenterne,” forklarer Kenneth Miepe fra Valtech.

Den praktiske træning i talentprogrammet er tilrettelagt i tæt samarbejde med Sitecore, EpiServer og Adobe. Valtech overvejer at udvide talentprogrammet til at omfatte andre profiler end udviklere.

• Konsulentvirksomhed

Valtech er blandt Danmarks førende digitale bureauer, designet til at skabe succes for virksomheder i den nye digitale økonomi.

Vi designer, vi bygger og vi plejer

Vores kontorer i København og Aarhus tæller i dag mere end 160 medarbejdere, der alle arbejder for at hjælpe virksomheder med deres digitale transformationer. Med alt fra digitale strateger, UX’ere, designere og naturligvis udviklere med ekspertise i de førende digitale platforme, hjælper Valtech hele vejen: Vi designer, vi bygger og vi plejer digitale økosystemer – altid med fokus på innovative, elegante og gnidningsfrie kundeoplevelser.

Samarbejdspartner og leverandør på nogle af de største digitale globale projekter

Valtech indgår i den globale Valtech Group, hvilket betyder, at et samarbejde med Valtech giver direkte adgang til mere end 2800 skarpe digitale hjerner fordelt på 40+ kontorer i bl.a. London, Stockholm, Paris, Amsterdam, München, Geneve, Buenos Aires, New York, Singapore og Bangalore.

Kombinationen af vores størrelse og vores kompetencer har gjort os til et af de bureauer, der kan løfte de største og mest komplekse digitale transformationer på globalt plan.

De danske og internationale kunder, der sætter deres lid til vores evner og visioner, tæller bl.a. L’Oreal, Novo Nordisk, Novartis, Coloplast, Trygfonden, Nilfisk, Arla, Bayer, NNE Pharmaplan og Mærsk.

Kenneth Miepe

Chief Experience Director Rekruttering