XC40 Recharge Single-Motor Powertrain

Volvo Car Denmark åbner for salget af den fuldelektriske XC40 Recharge single-motor

Volvo Cars udvider sin fuldelektriske XC40 Recharge-serie og kan nu løfte sløret for en ny variant af den fuldelektriske XC40 Recharge. Volvo XC40 Recharge kommer nu også med en enkelt motor, der trækker på forhjulene og baner vejen yderligere mod ambitionen om kun at sælge fuldelektriske biler i 2030. Volvo Cars vil i de kommende år afsløre en række nye, fuldelektriske biler.

Den nye XC40 Recharge single-motor er den anden elektriske XC40-variant, der slutter sig til dual-motor XC40 Recharge Twin. Den leverer 231 hestekræfter fra et 70 kWh batteri og en forventet rækkevidde på omkring 400 km på en enkelt opladning (WLTP). Batteriet kan oplades fra 10 til 80 procent på ca. 32 minutter med en 150 kW DC lader.

"Med tilføjelsen af en single-motor XC40 Recharge udvider vi vores fuldelektriske line-up," udtaler Henrik Green, teknologichef hos Volvo Cars. "Kunder kan nu vælge mellem to forskellige varianter af XC40 Recharge samt den nyligt lancerede Volvo C40 Recharge."

Begge varianter af XC40 Recharge har gennemgået en række ændringer i softwaren og drivlinen siden introduktionen sidste år, hvilket har forbedret effektiviteten og rækkevidden. Det betyder, at kunderne får en kraftfuld drivline med en velafbalanceret ydelse til alle former for kørsel. Disse ændringer vil også blive udrullet til eksisterende XC40 Recharge kunder via over the air opdateringer.

Højt udstyrsniveau

XC40 Recharge single-motor lanceres i to udstyrsniveauer, Pro og Plus. De to udstyrsniveauer er begge spækket med godt udstyr inklusiv Volvos kendte sikkerhedsudstyr, klimaanlæg, varmepumpe, LED forlygter, 19” letmetalfælge og eljusterbart fører (Plus & Pro) og passagersæde (Pro). XC40 Recharge single-motor kan eftermonteres med anhængertræk og kan trække op til 1500 kg med bremser.

XC40 Recharge single-motor har en vejledende startpris fra 391.080 DKK – inkl. Levering og en beskatning der starter fra 365.080 DKK. Priser findes i bilkonfiguratoren på volvocars.dk og hos Volvoforhandlerne. De første biler ankommer til Danmark første kvartal af 2022.

”Vi glæder os meget til, at danske kunder nu også kan bestille vores fuldelektriske XC40 Recharge single-motor. Ligesom med XC40 Recharge Twin og C40 skal den nemt og bekvemt kunne bestilles, der hvor kunden ønsker det, hvad enten det er online eller hos en af vores forhandlere” udtaler Sarka Fuchsova, Administrerende Direktør for Volvo Car Denmark.

Mens Volvo Cars investerer stærkt i online salgsplatforme, vil virksomheden opbygge stærke kunderelationer i tæt samarbejde med sine detailpartnere. Volvoforhandlerne forbliver en vigtig del af kundeoplevelsen og vil fortsat være centrale i forhold til prøvekørsler, klargøring, levering og service af biler.

I tråd med den overordnede ambition om at forenkle købsprocessen ønsker Volvo Cars ligeledes at reducere kompleksiteten i sit modeludbud og fokusere på attraktive, forud-konfigurerede varianter. Når kunder bestiller en fuldelektrisk bil fra Volvo, omfatter den desuden en ’Volvo Care’ ordning, der blandt andet inkluderer service, udvidet garanti, vejhjælp og Recharge dæk. Recharge dækkene kommer som standard i Danmark og er et enkelt sæt dæk, der er i stand til sikkert at håndtere en bredere vifte af vejr- og vejforhold end sommer- eller vinterdæk og samtidig reducerer CO2-udledningen i forhold til vinterdæk.

Google Infotainment System

De fuldelektriske XC40 Recharge leveres med et af de bedste infotainment-systemer på markedet, udviklet i fællesskab med Google og baseret på Android-styresystemet. Det giver brugerne adgang til integrerede Google-apps og -tjenester - såsom Google Maps, Google Assistant og Google Play store. Volvo Car Group er den første virksomhed, der går sammen med Google for at skabe et integreret infotainment-system baseret på Android, hvor tjenester og applikationer fra Google er integreret i bilen.

Bilen modtager også større software- og operativsystemopdateringer over the air, hvilket betyder at de fuldelektriske biler vil blive ved med at udvikle sig og forbedre sig over tid.

Den nye XC40 Recharge single motor går i produktion til vinter og bygges på Volvo Cars produktionsanlæg i Gent, Belgien og Luqiao, Kina.

Bemærkninger til redaktøren:

• Beskrevne funktioner kan være valgfrie. Køretøjsspecifikationer og det nøjagtige kundetilbud kan variere fra land til land eller (endnu) ikke være tilgængelige på alle markeder.

• Opladningstider afhænger af faktorer som udetemperatur, nuværende batteritemperatur, ladeudstyr, batteristatus og bilens tilstand.

• Rækkevidde i henhold til WLTP normen under kontrollerede forhold for en ny bil. Tallene er baseret på foreløbige målinger.

• Recharge dæk er standard på alle fuldelektriske Volvo modeller på følgende markeder: Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Island, Letland, Litauen, Moldova, Holland, Norge, Polen, Slovakiet, Schweiz, Sverige og Ukraine.

• Google, Android, Google Play og Google Maps er varemærker tilhørende Google LLC.