Educatius lanserer Community Impact Fund-konkurransen for å styrke verdens ungdom

Press release -

[Oslo 1. mars 2024] For å feire den forvandlende kraften i internasjonal utdanning har Educatius lansert konkurransen Community Impact Fund-konkurransen, som utfordrer unge mennesker til å la seg inspirere globalt og handle lokalt. Konkurransen er en åpen oppfordring til Educatius' internasjonale utvekslingsstudenter og alumni om å utnytte sin unike utdanning på tvers av landegrensene og foreslå innovative prosjekter som kan gjøre en konkret forskjell i lokalsamfunnet.

En visjon for endring

Educatius Community Impact Fund-konkurransen er ikke bare en vanlig konkurranse, men en plattform for handling. Konkurransen inviterer unge deltakere til å drømme stort og sende inn forslag som kan utgjøre en positiv forskjell - inspirert av deres internasjonale utvekslingsopphold på high school. Enten det dreier seg om å revitalisere en lokal park, sette i gang et utdanningsprogram for utsatte barn eller gå i bresjen for et resirkuleringsinitiativ i lokalsamfunnet - målet er å tenne en gnist som kan vise vei for andre, slik at drømmen om en bedre verden kan omsettes til handling.

Mekanismene bak det å gjøre en forskjell

Fra 1. mars til 31. mars 2024 oppfordrer Educatius studenter og alumni til å sende inn forslag for å vinne stipendet på 5000 USD. Konkurransen søker ideer som ikke bare er inspirert av deltakernes erfaringer fra high school i utlandet, men som også viser en plan for hvordan stipendet kan brukes til å oppnå suksess. Et internasjonalt dommerpanel vil vurdere bidragene og velge ut tre finalister som får delta på en Global Skills Prep Camp på nettet. Til slutt kåres én vinner som får stipendet og mentorordningen, og som får oppleve hvordan ungdom og internasjonal utdanning kan bidra til å påvirke samfunnet.

Utover det akademiske: Forming av globale borgere

Educatius' oppdrag strekker seg langt utover klasserommet. Organisasjonen er opptatt av å utdanne globale borgere som er rustet til å møte verdens utfordringer. Deltakerne i Educatius' high school-programmer i utlandet får globale perspektiver, akademiske fordeler, muligheter for kulturutveksling og personlige erfaringer som forbereder dem på å bli morgendagens forandringsskapere.

Bli med i bevegelsen

Educatius oppfordrer unge visjonærer til å søke på Community Impact Fund-konkurransen. Dette er ikke bare en mulighet til å gjøre en forskjell, men også til å ta fatt på en reise med personlig og sosial forandring. Verden venter på nye ideer og lidenskapelig handling - og det begynner med ungdommen vår.

Du finner mer informasjon om hvordan du søker på Educatius' offisielle konkurranseside. Si ja til å gjøre en positiv forskjell!

Categories

Med 20 års erfaring og kontorer i 22 land er Educatius den største organisasjonen for akademisk utveksling i utlandet. Hvert år sørger Educatius for at over 8 000 internasjonale elever på videregående skoler i USA, Storbritannia, Irland, Europa, Australia og Canada får en vellykket utveksling, og at vertsfamiliene og partnerne våre får en enestående opplevelse. I tillegg bidrar Educatius til å forbedre tilgangen til utdanning gjennom sin støtte til Aiducatius, som kommer studenter i Tanzania, Gambia, Brasil og Ecuador til gode.

Unlock the world. Study abroad.

As a leading provider of international exchange programs, Educatius boasts 20 years of experience and is the largest organization dedicated to academic high school programs abroad.

Educatius
Kungsportsavenyen 32