Chris Horne aloitti Azets-konsernin toimitusjohtajana 1.6.2021

Uutinen -

Azets-konsernille uusi toimitusjohtaja ja kaksi uutta hallituksen jäsentä kasvusuunnitelmien vauhdittamiseksi

Azets-konserni on nimittänyt toimitusjohtajakseen Chris Hornen. Azets on yksi Euroopan suurimmista talous- palkka- ja HR-palveluita sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoavista yrityksistä. Toimitusjohtajalla on kokonaisvastuu Azetsista ja Blick Rothenbergista, joilla on yhdessä noin 120 000 asiakasta ja yli 160 toimipistettä Isossa-Britanniassa ja Pohjoismaissa.

Chris Horne aloitti Azets-konsernin toimitusjohtajan tehtävässä 1.6.2021. Hän on työskennellyt Azetsin varatoimitusjohtajana helmikuusta 2021 alkaen yhtiön aiemman toimitusjohtajan Dawn Marriottin rinnalla. Marriott jatkaa Azetsin hallituksen jäsenenä.

Hornella on yli 15 vuoden kokemus johtotehtävistä taloushallintopalveluiden parissa. Hän on aiemmin toiminut Campbell Dallasin toimitusjohtajana sekä useissa eri johtotehtävissä Azetsissa. Työssään Azetsin toimitusjohtajana hän jatkaayhtiön kunnianhimoisten kasvusuunnitelmien toteuttamista, joiden tavoitteena on tarjota asiakkaille markkinoiden parhaita palveluita sekä Azetsin asiantuntijoille innostava työpaikka.

"Olen iloinen, että voin aloittaa Azetsin toimitusjohtajana kasvumme näkökulmasta jännittävänä hetkenä, kun olemme siirtymässä konsernin kehityksen seuraavaan vaiheeseen. Haluan kiittää Dawnia häneltä saamastani tuesta ja ohjauksesta ja odotan innolla työskentelyä hänen kanssaan. Azets-konsernin lanseerauksen jälkeen syyskuusta 2020 olemme jatkaneet kasvuamme ja meillä on kunnianhimoiset suunnitelmat tuleville vuosille. Olemme juuri rekrytoineet yli 200 vastavalmistunutta Isossa-Britanniassa ja toivomme voivamme työllistää 550 henkilöä lisää liiketoiminnoissamme ensi vuoden aikana”, Chris Horne sanoo.

Yhtiö on myös nimittänyt Aase Aamdal Lundgaardin ja Ian Smartin hallituksen jäseniksi. Molemmat tuovat Azetsin hallitukseen näkemystä johtamisesta ja strategiatyöskentelystä.

Lundgaardilla on laaja kokemus erilaisista johtopositioista. Hän on toiminut useissa johtotehtävissä Deloittessa, muun muassa Deloitte Norjan toimitusjohtajana. Norjan opetus- ja tutkimusministeriö nimitti Lundgaardin Norjan kauppakorkeakoulun NHH:n hallituksen puheenjohtajaksi maaliskuussa 2020. Hän on ollut NHH:n hallituksen jäsen vuodesta 2013.

Smart työskentelee useiden yritysten neuvonantajana ja valmentajana. Hän on toiminut Grant Thorntonin partnerina yli 20 vuotta vastaten mm. asiakassuhteiden hoitamisesta sekä yrityksen Lontoon toimipisteestä. Heinäkuussa 2020 hän oli mukana lanseeraamassa yrityskiihdyttämöä nimeltä Impact Central, joka keskittyy yhteiskunnallisia haasteita ratkoviin start-upeihin.

"Etsimme aktiivisesti mahdollisuuksia lisätä osaavia henkilöitä joukkueeseemme kaikilla tasoilla, ja Aase ja Ian ovat kaksi upeaa esimerkkiä tästä. He molemmat ymmärtävät henkilöstömme merkityksen liiketoiminnallemme, ja ovat merkittäviä vahvistuksia hallitukseemme”, Horne toteaa.

"Chrisin siirtyminen toimitusjohtajaksi on osoitus Azetsin sitoutumisesta asiantuntijoidemme kehittämiseen ja toivon hänelle kaikkea hyvää uudessa roolissa. Jatkan Azetsissa sitoutuneena ja omistautuneena hallituksen jäsenenä, ja tuen Chrisiä ja yhtiön liiketoimintaa uusien kollegoiden Aase Aamdal Lundgaardin ja Ian Smartin kanssa. Heidän liiketoimintaosaamisensa ja globaali kokemuksensa ovat korvaamattomia Azetsille strategiamme toteuttamisessa”, Dawn Marriott sanoo.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, Azets Suomi
ulla.nikkanen@azets.com
puh. 040 522 9091

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava Pohjoismaiden johtava toimija, joka palvelee asiakkaita henkilökohtaisesti niin digitaalisesti kuin paikallisesti. Yli 6 500 asiantuntijaamme auttavat asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa. www.azets.fi