Kuinka saavuttaa tuki sovellusten valvontaratkaisuille ja ylläpitää se

Minkä tahansa työkalun arvon todistaminen voi olla vaikea tehtävä, koska ei ole olemassa ”12 askeleen ohjelmaa” menestyksen saavuttamiseksi. Tässä artikkelissa esitellään muutamia onnistumisia ja haasteita, joita Dynatracen arvon todistamisessa on koettu.

Miksi APM?

Koska suorituskyvyn hallinta on ehdotonta. Sovellukset ovat siirtyneet sisäisistä toiminnoista liiketoimintaa tukeviksi rakenteiksi. Liiketulo, uskollisuus ja brändi-imago eivät koskaan aikaisemmin ole olleet näin riippuvaisia sovellusten toiminnasta.

Ratkaisun valinta

Kun valitaan APM-ratkaisua, on tärkeää ymmärtää, mitkä ovat tavoitteet sekä mitä tuotteelta odotetaan. Käyttäjäkeskeisyys on tärkeässä roolissa, sillä sitä APM pohjimmillaan palvelee. Vaikka palvelimet toimisivat täydellisesti ja ohjelmanäkymän mittarit olisivat kaikki vihreitä, jos käyttäjäkokemus on turhautunut, on silti epäonnistuttu.

Arvon osoittaminen

Monet ajattelevat, että työkalun arvo on helppo todistaa kertomalla mikä sen ROI on. Tarkan euromäärän laskeminen on kuitenkin monimutkaista. Otetaan esimerkkinä tyypillinen war room -skenaario: miten määrittää kuinka paljon tällainen toimenpide maksaa? Laskuihin on otettava mukaan paljon erilaisia mittareita.

Vaikka Dynatracen tiedetään tuovan yrityksille suurta arvoa, kuinka se voidaan osoittaa? Euroista puhumisen sijaan on olemassa monia tapoja, joilla pystytään ansaitsemaan kehittäjien luottamus ja saamaan päättäjät vakuutettua:

• Menestystarinat
  • Opeta ja sitouta
  • Liitännäiset
  • Laajennetut ominaisuudet

Dynatrace on jatkanut APM-teknologioidensa kehittämistä ajan mittaa ja integroinut työkalunsa niin, että ne toimivat saumattomasti keskenään. Näin pystytään näkemään vielä selvemmin, miten asiakkaat ovat vuorovaikutuksessa sivujen kanssa ja ovatko ongelmat asiakkaan vai serverin puolella. Haasteet

Matkalla menestykseen on ollut monia haasteita ja niitä kohdataan edelleen. Näitä ovat olleet muutoshaluttomuus, tiedon puute, epäedulliset kuulopuheet ynnä muut. Vaikka näihin haasteisiin kohdataankin ajoittain, ei ole syytä lannistua: Dynatracen esittämää dataa on vaikea kiistää.

Lisätietoa löydät alkuperäisestä artikkelista: http://apmblog.compuware.com/2014/11/13/gain-keep-internal-acceptance-apm/

Blogin kirjoittajasta

Derek Abing on System Engineer yhdessä johtavista vakuutusyhtiöistä keskittyen sovellusten suorituskykyyn. Hänen tiiminsä on ollut mukana Dynatracen kehittämisessä jo vuosia.

• Teknologia, yleinen