Ohita
Geberit AquaClean -pesu-wc tuo kotikylpyhuoneeseen luksusta ja lempeää puhdistautumista.

Kallis ja hankala käyttää? Geberit kumoaa viisi myyttiä pesu-wc-istuimista

Pesu-wc puhdistaa intiimialueet automaattisesti ja hellävaraisesti lämpimällä vedellä. Mutta onko innovatiivinen pesevä istuin peruspönttöä epähygieenisempi, hintavampi tai hankalampi asentaa? Geberitin tutkimus paljasti viisi myyttiä, jotka ovat esteenä pesu-wc:n valinnalle.

Suhtaudumme luontaisesti epäilevästi uutta kohtaan – näin saattaa olla myös nykyaikaiseen wc-tekniikkaan liittyen. Pesevä wc-istuin on moderni ja paperia parempi tapa varmistaa puhdas lopputulos intiimialueilla. Geberitin markkinatutkimuksen* mukaan pesu-wc-istuimen hankinnan esteenä ovat kuitenkin puhtauteen, käyttömukavuuteen, helppouteen, kustannuksiin ja asennukseen liittyvät epäilykset – jotka ovat kuitenkin turhia.

Raikas tunne vedellä

Suomalaiset arvostavat puhtautta ja raikasta tunnetta intiimialueillaan, paljastaa Geberitin toteuttama hygieniatutkimus**. Tulokset kertovat, että 98 prosentin mielestä henkilökohtainen hygienia on tärkeää tai todella tärkeää.

– Tulokset ovat odotusten mukaiset, sillä puhtaus on kulttuurissamme kunnioitettu ja arvostettu asia. Yllättävää kuitenkin on, kuinka vähän panostamme vessakäyntien jälkeiseen puhdistautumiseen arjessamme, kertoo Geberitin myyntijohtaja Kimmo Knaapila.

– Moni epäröi kokeilla vesisuihkulla puhdistavaa wc-istuinta. Ja kyllähän ensikerta pesu-wc:n kanssa saattaa tuntua hieman vieraalta. Pesevän suihkun voimakkuus ja lämpötila ovat kuitenkin helposti säädettävissä yksilöllisiin tarpeisiin. Ne, jotka ovat pesevän wc:n kerran hankkineet, eivät enää halua olla ilman, kertoo Knaapila.

Optimaalista puhtautta ja käyttömukavuutta

Geberitin AquaClean-istuimien älykäs teknologia varmistaa puhtauden ja tehokkuuden, jolloin hygienia ja käyttömukavuus ovat huippuluokkaa. Pesu kohdistuu oikeaan osoitteeseen säädettävän suihkuvarren ansiosta. Automatiikka huolehtii suihkupään huuhtelusta puhtaalla joka kerta ennen käyttöä ja käytön jälkeen.

Patentoitu WhirlSpray-suihkuteknologia lisää veteen dynaamisesti ilmaa, mikä tekee suihkusta erittäin hellävaraisen. Myös veden virtauksen voimakkuutta ja lämpötilaa voidaan säätää yksilöllisten mieltymysten mukaan.

– Vaatteille aiheutuvien vesivahinkojen välttämiseksi istuimiin on myös asennettu sisäänrakennettu anturi, joka estää suihkutoiminnon käynnistymisen vahingossa. Kun istuimelta noustaan ylös, suihku pysähtyy välittömästi, kertoo Knaapila.

Pesu-wc:t on suunniteltu helppokäyttöisiksi ja niitä voidaan käyttää kaukosäätimellä yhdellä napin painalluksella. Hifistelijöille tarjolla on älypuhelinsovellus, jolla pesu-wc:tä voidaan operoida ja säätää.

Arjen luksusta

Lähes puolet kyselytutkimukseen vastanneista ilmoitti pesu-wc:n olevan heille liian hintava hankinta. Mutta kuinka kalliista investoinnista on kyse?

– AquaClean-istuimet eivät ole kohtuuttoman kalliita luksustuotteita: esimerkiksi perusmalli maksaa suunnilleen saman verran kuin älypuhelin. Pesu-wc:t tarjoavatkin raikkautta ja pesumukavuutta kohtuuhintaan – useita kertoja päivässä, useiden vuosien ajan, kertoo Knaapila.

Pesu-wc vaatii veden lisäksi myös sähköä. Neljän hengen taloudelle koituvat päivittäiset kustannukset ovat kuitenkin verrattavissa yhden kahvikupillisen hintaan.

Kaikkiin kylpyhuoneisiin

Joka kymmenes kyselyyn vastanneista epäröi pesu-wc:n valintaa asennuskulujen ja -vaikeuksien vuoksi. Seinä-wc-telineen ja istuimen asennus kestää kuitenkin vain muutaman tunnin – oli kyse sitten uudisrakennuksesta, remonttikohteesta tai pelkän pytyn vaihdosta.

Knaapila muistuttaa, että pesu-wc-istuimista löytyy niin lattia- kuin seinäasenteisia malleja, ja tarvittavat vesi- ja sähköliitännät löytyvät lähes jokaisesta kylpyhuoneesta.

– Säiliö ja kaikki liitännät voidaan piilottaa seinän sisään seinän eteen rakennettavan kotelon avulla tai istuimen taakse Geberit Monolith -wc-moduulin avulla. Istuin itsessään on ilmeeltään tyylikkään vähäeleinen ja sulautuu kylpyhuoneen muuhun sisustukseen saumattomasti.

Tämä täytyy kokea itse!

Pesu-wc:n valintapäätös helpottuu, kun sen raikkauden ja hellävaraisuuden saa kokea itse. AquaClean-tuotteisiin voikin tutustua valikoitujen jälleenmyyjien näyttelyissä sekä Geberitin kylpyhuonenäyttelyssä Vantaalla.

– Showroomiin on koottu parhaat palat Geberitin laajasta kylpyhuonekalusteiden ja asennusjärjestelmien valikoimasta. Sieltä jokaiseen kotiin löytyvät varmasti sopivimmat tuotteet, Knaapila kertoo.

Tutustu Geberit AquaClean-pesu-wc-istuimiin!

*Market Agent toteutti kyselytutkimuksen Geberitille vuonna 2022. Kyselyn vastaajista suomalaisia oli 913.
**GfK toteutti kyselytutkimuksen Geberitille vuonna 2021. Kyselyn vastaajista suomalaisia oli 2 047.

Kategoriat

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,4 miljardin liikevaihtoa (2022) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Geberitin palveluksessa Suomessa on noin 200 henkilöä. Suomen myynti, markkinointi ja hallinto toimii Vantaalla. Geberit Oy:n toimitusjohtaja on Kim Lövkvist, ja Geberit Production Oy:n Tammisaaren keramiikkatehtaan johtajana toimii Matts Lundström.

Sonja Nurminen

Lehdistön yhteyshenkilö markkinointipäällikkö +358 50 3514941
Eveliina Miettunen

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant, Drama Queen Communications +358 407 784 866

Innovatiivisia, nykyaikaisia kylpyhuoneratkaisuja

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Vuonna 2024 150-vuotisjuhlavuottaan viettävällä Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa.

Geberit Oy
Lumijälki 2