Ohita
Le Mans Garage 56:n esittely nostaa esiin Goodyearin innovatiivisuuden ja kokemuksen

Tiedote -

NASCAR on esitellyt virallisesti seuraavan sukupolven Chevrolet Camaro ZL1 -mallin ja ulkoasun, joilla se aikoo kilpailla Garage 56 -osanottajalistalla Le Mansin 24 tunnin kisan satavuotisjuhlakilpailussa. Ulkoasu korostaa Goodyearin roolia NASCARin ja Le Mansin maailmojen teknologioiden yhdistäjänä. Garage 56 -projektin odotetaan saavan tulevina viikkoina l'Automobile Club de l'Ouest (ACO) -järjestön hyväksynnän osallistumista varten.

Goodyear on ollut mukana NASCARissa uskomattomat kahdeksan vuosikymmentä. Se on kilpailuhistorian pisimpiä kumppanuussuhteita. Goodyearilla on myös pitkä menestyksekäs historia Le Mansissa, muun muassa 14 kokonaiskisan voittoa.

Garage 56 on varattu yksittäiseksi innovatiivisen teknologian luokaksi. Näin Le Mansin järjestäjät voivat esitellä luovuutta päästämällä futuristisen projektin kisaamaan monipuolisessa prototyyppi- ja GT-autojen luokassa. Vuonna 2023 Goodyear kehittää yhteistyössä NASCARin, Hendrick Motorsportsin ja Chevrolet’n kanssa Chevrolet Camaro ZL1 -mallia 10.–11. kesäkuuta Ranskassa järjestettävään klassiseen kestävyysajokisaan (osallistuminen vahvistetaan myöhemmin). Tämä tallin, valmistajan ja renkaan yhdistelmä on saavuttanut eniten voittoja NASCARin 75 vuoden historian aikana.

Chevrolet Camaro ZL1:ssä komeilee tunnettu Goodyear-brändi, joka osoittaa Le Mansia varten tarvittavan innovoinnin ja teknologian yhteistyöluonteen Goodyearin ja NASCARin välillä.

Chevrolet Camaro ZL1 on järjestelmiensä ja osiensa osalta suurelta osin sama kuin seuraavan sukupolven kilpa-auto, joka kisaa NASCAR Cup Series -sarjassa. Muutoksia, joita autoon on tehty sen valmistelemiseksi kestävyyskisaa varten, ovat muun muassa Goodyear Eagle -renkaat, jotka on suunniteltu erityisesti Le Mansin 24 tunnin kisassa kilpailemiseen liittyviä haasteita ajatellen.

”Projektin alusta asti meille oli tärkeää, että auto, jonka viemme Le Mansiin, on todellinen NASCAR-auto”, sanoo NASCARin puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Jim France. ”Autoon on tehty joitain säätöjä, jotta auto voi kilpailla 24 tunnin kestävyyskisassa, mutta silti Le Mansiin tuleville faneille tarjotaan täydellinen NASCAR-elämys.”

Projektin ratatestit alkoivat viime elokuussa Road Atlanta -radalla (USA). Kuskina tulevana satavuotisjuhlavuonna toimii kaksinkertainen Le Mansin 24 tunnin ajon voittaja Mike Rockenfeller, jonka rinnalle liittyvät seitsenkertainen NASCAR Cup Series -mestari Jimmie Johnson ja vuoden 2009 F1-maailmanmestari Jenson Button. Testiautolla ja sitä aiemmalla versiolla on ajettu yhteensä yli 3 600 mailia (5 800 km) kuudessa erillisessä testissä Yhdysvalloissa (Road Atlanta, Virginia International Raceway, Goodyearin koeajokeskus, Carolina Motorsports Park, Sebring International Raceway ja Daytona International Speedway).

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.