Levottomina aikoina kaipaamme kotiimme vihreää rauhan tyyssijaa.

Kylpyhuonetrendit 2023: Energiatehokasta nautintoa

Nykymaailma tuntuu usein turvattomalta paikalta. Sota, ilmastokriisi ja korkea sähkönhinta vaikuttavat siihen, miten elämme ja mitä toivomme kodin tärkeimmältä huoneelta.

Keskiössä rauhan tyyssija

Levottomina aikoina kaipaamme hetken lepoa, rauhaa ja rentoutumista. Kylpyhuone on latautumispaikka keholle ja mielelle, minkä lisäksi se on kodin ainoa huone, jonka ovi on täysin sallittua laittaa lukkoon. Stressaavan arkipäivän – tai päivän uutiskatsauksen – jälkeen kylpyhuone tarjoaa rauhoittavan ja viihtyisän hetken itselle tai leikkisää yhdessäoloa perheen kanssa.

Energiatehokasta nautintoa

Kuluneen talven korkeat sähkönhinnat antoivat tärkeän opetuksen energiatehokkuudesta. Energian säästäminen ei ole pelkkä trendivillitys, vaan välttämättömyys. Gustavsbergin energiatehokkaiden ratkaisujen ansiosta sinun ei kuitenkaan tarvitse luopua ihanasta kylpyhuoneestasi. Olemme olleet eturintamassa kehittämässä vettä, energiaa ja rahaa säästäviä kylpyhuonetuotteita jo 1970-luvulta saakka (!). Gustavsbergin kylpyhuone myös kestää sukupolvelta toiselle.

"Valitessasi Gustavsbergin voit luottaa siihen, että olemme ottaneet huomioon sekä ympäristön että lompakkosi. Tuotteidemme vettä ja energiaa säästävät toiminnot tekevät arjesta ekologisempaa ja säästävät samalla rahaa", kertoo Mattias Virsgård,Business Development Sustainability & Solutions, Villeroy & Boch Gustavsberg.

Pienennä ilmastovaikutuksia

Nykypäivänä pienemmät ilmastovaikutukset johtavat myös taloudellisiin säästöihin. Se on hienoa. Lämmitys ja lämminvesi ovat kodin suurimmat energiasyöpöt. Helppo keino varmistaa energiatehokkuus onkin energiamerkinnällä varustettujen hanojen ja termostaattien asentaminen. Laske investoinnin hyödyt energialaskurillamme osoitteessa gustavsberg.com. Myös kiinnostus vettä säästäviin WC-istuimiin on kasvussa. Fiksu Hygienic Flush -huuhteluteknologia ja Ceramic+-pintakäsittely vähentävät lisäksi voimakkaiden puhdistusaineiden tarvetta.

Pienempi ei ole yhtään huonompi

Vuosi 2023 on kompromissien vuosi. Pienempi ja energiatehokkaampi kylpyhuone voi tulla kysymykseen, kunhan sen ulkonäöstä ja käytännöllisyydestä ei tarvitse tinkiä. Tässä suhteessa Graphic-kalustesarjamme on ajan tasalla – sen käytännöllisyys ja laatu sekä fiksut säilytysratkaisut pääsevät oikeuksiinsa pienessä kylpyhuoneessa. Pieneen tilaan sopivia ratkaisuja ovat myös taittuvat suihkuovet sekä uutuussarja Artic Smallin äärimmäisen kompakti pesuallas.

Vihreää ja luonnonläheistä

Vihreä väri kasvattaa suosiotaan kylpyhuoneessa – sekä sisustusvärinä että viherkasvien ja tehostetekstiilien muodossa. Graphic-sarjamme vihreät kalusteet ovat tästä upea ja käytännöllinen esimerkki. Klassisen valkoisen ohella kylpyhuoneen värimaailmaa hallitsevat edelleen luonnonläheiset värit ja luonnonmateriaalit.

Mattamusta on uusi musta

Myös musta kylpyhuone pitää pintansa. Juuri nyt on lupa erottua. Jos siis kylpyhuoneesi on hillityn valkoinen, harmaa tai beige, tuo värimaailmaan kontrastiksi ylellistä mustaa – mieluiten hieman uskaliaampaa mattamustaa. Suosittelemme tutustumaan Gustavsbergin mustiin suihku-uutuuksiin ja hanoihin.

Aiheet

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.gustavsberg.com/fi/

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness

Villeroy & Boch Gustavsberg Oy