1980-luvulla rakennetun rivitaloasunnon kylpyhuone raikastui uudistuksessa, joka toteutettiin kotimaisin IDO-tuottein.

​Remonttitarina: ”kasarikylppäri” muutettiin käytännölliseksi IDO-tuottein

Käytännöllinen kylpyhuone rakentuu harkituista yksityiskohdista, jotka saavat arjen rullaamaan kuin leikiten. Kun Suvi Mannoselta kysyy, mikä on parasta perheen uudessa kylpyhuoneessa, hän nostaa ykköseksi wc-istuimien kannet.

”Ehdottomasti! Parasta on rauha ja hiljaisuus, jonka IDO-istuimien pehmeästi sulkeutuvat kannet takaavat sekä kylpyhuoneessa että wc:ssä. Kansien paiskominen oli kyllä tullut tutuksi aikaisemmassa kodissamme”, perheenäiti naurahtaa.

Uusi kylpyhuone ja wc remontoitiin vuonna 1986 rakennettuun rivitaloasuntoon, jonka perhe oli ostanut kodikseen pääkaupunkiseudulta.

”Kahdeksan neliön kylpyhuone ja kolmen neliön wc olivat alkuperäisessä kunnossa, mutta onneksi saimme rauhassa suunnitella ja toteuttaa remontit ennen muuttoa. Halusimme simppelit ja lapsiystävälliset tilat, jotka olisi helppo pitää puhtaana.”

Valoisan vaalea tyyli kestää aikaa

Kermanruskea ”kasarikylppäri” muuttui valoisaksi ja avaraksi huolellisen suunnittelun ansiosta. Valkoiset seinälaatat ja kalusteet pitävät asukkaat tyytyväisenä pitkään.

”Avaruutta kylpytilaan tuovat myös kirkas ja taittuva IDO Showerama -suihkuovi sekä tummanharmaa ikkuna ja lasiovi kylpyhuoneen ja saunan välissä.”

Wc-tilaan Mannonen valitsi IDO Elegant -tasoaltaan ja ison IDO Reflect -peilin, jonka edessä on mukava meikata. Seinä-wc:n kotelointi tuo pieneen tilaan lisää laskutasoa. Mannonen tosin vannoo minimalismin nimeen ja pitää mahdollisimman vähän tavaraa esillä.

”Allaskaapin push-to-open -toiminto on todella käytännöllinen, sillä pikkulapsi ei vielä hoksaa, miten kaappeja pääse penkomaan.”

Ammattilainen tuo ripauksen realismia

Mannoselle on tärkeää, että perheen uusi koti on remontoitu ja sisustettu kotimaisin tuottein. Jo kylpyhuoneremontin suunnitteluvaiheessa oli etua siitä, että kaikki kalusteet ovat IDO-tuotemerkkiä ja niin sanotusti saman katon alta.

”Kalusteet sopivat tyyliltään hyvin yhteen ja mittasuhteet täsmäävät täydellisesti. Opimme sen kantapään kautta edellisessä kylpyhuoneremontissa”, Mannonen myöntää.

Hän antaa kiitosta kylpyhuonenäyttelyn asiakaspalvelijoille, jotka esittelivät IDO-tuotteita ja lisäsivät ripauksen realismia unelmiin ja toiveisiin.

”Kun itse piirtelin kylpyhuoneen ja wc:n suunnitelmia, en osannut ammattilaisen tavoin hahmottaa, mikä esimerkiksi kalusteiden väli pitää olla.”

Mannonen kannustaa hyödyntämään ammattilaisten apua etenkin mittasuhteiden kanssa, sillä isossa kylpyhuoneremontissa ei ole varaa huteihin.

IDOn ja Geberitin kylpyhuonenäyttely palvelee Helsingin Pohjois-Haagassa osoitteessa Kaupintie 2. Näyttelyn asiantunteva henkilökunta auttaa kylpyhuonekalusteiden valinnassa ja ohjaa lähimmän jälleenmyyjän luo. Asiakaspalvelua saa myös puhelimitse ja sähköpostilla.

Kylpyhuoneremontin tuotteet:

Kalusteet: IDO Elegant