IVECO-velut: joukko innovatiivisia ja liitettävyyteen pohjautuvia palveluita, jotka tarjoavat integroituja ja tehtäväkohtaisia liikkuvuusratkaisuja

IVECO on edennyt toimintansa palvelullistamisessa ja ottanut käyttöön uuden liiketoimintamallin, joka hyödyntää digitaalisten teknologioiden tarjoamat mahdollisuudet. Se on tuonut käyttöön jatkuvasti laajenevalle innovatiivisten jälkimarkkinointipalvelujen ja -tuotteiden valikoimalleen uuden kattotuotemerkin: IVECO-palvelut. Tämä asiakaskeskeinen ja modulaarinen valikoima on suunniteltu tarjoamaan tehtäväkohtaisia liikkuvuusratkaisuja, jotka auttavat kuljetusyrityksiä niiden liiketoiminnassa ja tekevät siitä entistä kilpailukykyisempää, kannattavampaa ja vastuullisempaa.

• IVECO-palvelut merkitsee uutta askelta eteenpäin palvelullistamisen osalta. Kyseessä on muuttuva ja jatkuvasti laajeneva valikoima jälkimarkkinointipalveluita ja tuotteita, joiden avulla asiakkaat voivat hallita liiketoimintaansa tehokkaasti ja lisätä kilpailukykyään, kannattavuuttaan ja vastuullisuuttaan räätälöityjen liikkuvuusratkaisujen avulla.
  • IVECO-palveluiden modulaarisen lähestymistavan ansiosta asiakkaat voivat valita täsmälleen liiketoimintatavoitteisiinsa ja toimintansa vaatimuksiinsa soveltuvat palvelut.
  • IVECO ON ‑asiakasportaaliin ja IVECOn kuljettajasovelluksiin pohjautuvat uudet digitaaliset palvelut auttavat asiakkaita maksimoimaan ajoneuvonsa käyttöasteen ja tehokkuuden, kuljettajan turvallisuuden ja ympäristönsuojelun.

IVECOn tavoitteena on luoda asiakaskeskeinen kuljetusratkaisu, joka koostuu huippuluokan ajoneuvoista sekä erityisiin toimintaan ja liiketoimintaan liittyviin vaatimuksiin räätälöidyistä palveluista. IVECO-palvelut ei ainoastaan tue asiakkaiden liiketoimintaa, vaan se sisältää myös joukon kuljettajille suunniteltuja ominaisuuksia, joiden tarkoituksena on huolehtia heidän mukavuudestaan ja hyvinvoinnistaan tien päällä. Uudet digitaaliset palvelut on kehitetty helpottamaan kuljettajan työtä ajoneuvossa ja tarjoamaan kalustopäälliköille mahdollisuus kaluston tehokkaaseen käyttöön, ajoneuvojen käyttöasteen lisäämiseen ja kuljettajien turvallisuuden parantamiseen.

IVECO ON ‑asiakasportaalin ja kuljettajasovellusten tarjoamat uudet digitaaliset palvelut ja ominaisuudet nopeuttavat muutosta

Liitettävyys on yhä keskeisemmässä asemassa IVECOn kehittymisessä kokonaisvaltaisten liikkuvuusratkaisujen tarjoajaksi, ja nyt se kattaa koko laajan IVECO-palveluiden valikoiman. IVECO on laajentanut digitaalista ja liitettävyystarjontaansa jatkuvasti lisäämällä siihen uusia toimintoja, jotka vastaavat laajalti asiakkaiden tarpeisiin. Tämä toteutuu jälleen kerran, kun käyttöön otetaan uusia digitaalisia palveluita, jotka on kehitetty tukemaan asiakkaita ajoneuvoissa ja niiden ulkopuolella IVECO ON ‑asiakasportaalin jakuljettajasovellusten kautta.

Vuonna 2021 käyttöön otettu IVECO ON ‑asiakasportaali on kehittynyt asiakkaiden toimintokeskukseksi, joka on suunniteltu tukemaan asiakkaita sekä liiketoiminnassa että operatiivisessa toiminnassa. Sen avulla asiakkaat voivat valvoa ja hallinnoida ajoneuvojaan tehokkuuden ja käyttöasteen parantamiseksi. Se tarjoaa heille myös mahdollisuuden hallita liiketoimintaansa yksinkertaistamalla, selkeyttämällä ja vähentämällä hallintoa. Portaaliin lisätään ajan myötä uusia toimintoja, jotka auttavat asiakkaita toimimaan entistä tehokkaammin. Kuljettajasovellukset ovat myös yhä tärkeämmässä roolissa kuljettajille, sillä ne helpottavat toimintaa ajoneuvossa ja parantavat ajokokemusta.

IVECO ON ‑portaalin avulla pääsee nyt ensimmäistä kertaa käyttämään IVECO Dailyn ja S-Wayn etäkomentoja, joiden avulla kalustopäälliköt voi määrittää etäyhteydellä tiettyjä parametreja, joita kuljettaja ei voi ohittaa. He voivat hallita ajoneuvon pääsyä ja lukita ja avata ajoneuvonsa etäyhteydellä. Ajotila-toiminnon avulla he voivat asettaa ja lukita Eco-tilan ja varmistaa, että kalusto toimii aina tehokkaasti sekä maksimoida polttoainesäästöt. Kalustopäälliköt voivat myös käyttää ajoneuvon ADAS-asetuksia etäyhteydellä ja hienosäätää yksittäisiä toimintoja erikseen tai valita maksimaalisen turvallisuuden vaihtoehdon kuljettajien tukemiseksi ja liikenneturvallisuuden edistämiseksi.

Kalustopäälliköt ja ajoneuvojen omistajat arvostavat uutta renkaiden kulumisen ennakointipalvelua, joka on kehitetty yhdessä Bridgestonenkanssa IVECO S-Waylle ja toimii kaikkien rengasmerkkien kanssa. Palvelu kokoaa yhteen ajoneuvon tiedot, analysoi ne ja tarjoaa asiakkaille tietoa renkaiden tilasta sekä ennusteita jäljellä olevista kilometreistä, mikä auttaa arvioimaan, milloin kriittinen kynnys saavutetaan. Tämä parantaa kuljettajan turvallisuutta ja auttaa kalustopäällikköä suunnittelemaan renkaanvaihdon tehokkaasti, mikä lisää käyttöastetta.

IVECOn vahva kuljettajakeskeisyys heijastuu täysin sen digitaalisiin palveluihin. IVECO Driver Pal, Amazon Web Services (AWS) ‑teknologiaan ja Alexa-ominaisuuksiin perustuva uraauurtava ajoneuvon ääniavustaja, on nyt täysin integroitu ja tarjoaa entistä intuitiivisemman ja helppokäyttöisemmän käyttöliittymän, jossa ominaisuuksia voidaan hallita äänikomennoilla. Alexa-tekniikka sisällytetään ajoneuvon infotainment-järjestelmään, joten kuljettajat eivät tarvitse ylimääräistä mobiililaitetta sen käyttämiseen ajoneuvossa. Reaaliaikaiset tiedot näkyvät selkeästi ajoneuvon näytöllä, mikä lisää käyttömukavuutta ja tukee ääniviestintää.

IVECO on myös uudistanut kuljettajasovelluksensa keskittyen käyttökokemukseen, lisännyt Easy Way- ja Easy Daily ‑sovelluksiin parannuksia, jotka on kehitetty asiakaspalautteen ja todellisen käyttäjäanalytiikan perusteella, sekä julkaissut Eurocargolle ensimmäisen sovelluksen nimeltä Easy Cargo. Uusiin ominaisuuksiin kuuluu mahdollisuus käyttää kuljettajan mobiililaitetta ilmastoinnin aikataulutukseen ja matkustamon toimintojenohjaamiseen ohjaamosta tai etäyhteydellä. Uusi digitaalinen lähtöä edeltävä tarkistuslista auttaa ajokaluston kuljettajia ajon aloittamisessa, sillä sen avulla on helppo antaa vaaditut tiedot, kuten malli, rekisterinumero, ajopiirturin tarkistus tai renkaiden kunto, mikä vähentää paperityötä. Uudistetussa Easy Daily ‑sovelluksessa on myös profiiliasetusominaisuus, josta on paljon hyötyä useita ajoneuvoja käyttäville kuljettajille: he voivat esiasettaa omat ADAS-asetuksensa sovelluksessaan, ja heidän vaihtaessaan ajoneuvoa kaikki parametrit säädetään automaattisesti ilman manuaalisia toimenpiteitä.

IVECOn kuljettajakeskeisyys laajenee myös kuljettajien terveydestä ja turvallisuudesta huolehtimiseen uuden kuljettajan terveyden seurantapalvelun avulla, joka otetaan käyttöön vuonna 2024. Easy Way ‑sovelluksen pienoisohjelman ja lääketieteellisesti sertifioidun älykellon avulla seurataan kuljettajan tärkeimpiä elintoimintoja, kuten sykettä, EKG:tä, happisaturaatiota ja unen laatua. Nämä tiedot kerätään, yhdistetään ja käsitellään tekoälyn tuottamien algoritmien avulla, ja tarkoituksena on estää äkilliset terveysongelmat, kuten sydänkohtaukset, ja parantaa myös liikenneturvallisuutta. Tietoja verrataan ajotapaan, jotta kuljettajat voivat välttää vaarallisia olosuhteita ja liikenneonnettomuuksia ennakoivien hälytysten ja suositusten avulla.

IVECO on myös kehittänyt uuden sähköisen käyttöohjeen, Easy Guide ‑sovelluksen. Se on suunniteltu helppoon ja intuitiiviseen navigointiin älykkään hakutoiminnon avulla, joka tarjoaa uuden tavan tutustua ajoneuvoon. Se sisältää kattavat käyttöohjeet, joita tutoriaalit ja koulutusvideot täydentävät.

Modulaarinen lähestymistapa tehtäväkohtaiseen ratkaisuun

IVECOn modulaarinen palvelutarjonta auttaa asiakkaita valitsemaan ne palvelut, jotka parhaiten vastaavat heidän yksilöllisiä vaatimuksiaan. IVECO on myös koonnut kokemuksensa perusteella joitakin palveluita valmiiksi yhteen seteiksi, joista ensimmäinen on Start Pack. Lisäksi asiakas voi räätälöidä palveluratkaisun valitsemalla premium-paketteja, joista jokainen on kohdistettu tiettyyn toiminnan osa-alueeseen. Saatavana olevat paketit ovat Productivity Uptime Plus, Safety ja Driver Assistant. Kuhunkin ajoneuvovalikoimaan – kevyet, keskiraskaat, raskaat ja sähköautot – saatavilla olevat paketit vaihtelevat erilaisten tehtävien ja liiketoimintavaatimusten mukaan. Asiakkaat voivat räätälöidä ratkaisuaan lisää palveluilla, kuten huolto- ja korjaussopimuksilla, IVECO Driver Pal ‑ääniavustajan laajennuksella tai Astrata-kalustonhallintapalvelulla, jotka voidaan ostaa erikseen.

IVECO on Iveco Group N.V.:n tuotemerkki. (EXM: IVG) IVECO suunnittelee, valmistaa ja markkinoi laajaa valikoimaa kevyitä, keskiraskaita ja raskaita hyötyajoneuvoja, maastokuorma-autoja ja muita ajoneuvoja, jotka ovat yhteensopivia kaikkien korityyppien kanssa.

Se innovoi ja laajentaa tuotevalikoimaansa jatkuvasti tarjotakseen jokaiselle asiakkaalle ajoneuvon, joka vastaa täsmälleen hänen toimintansa tarpeisiin. IVECOn kuljettajan tarpeiden pohjalta suunniteltu mallisto takaa turvallisen ja mukavan ajokokemuksen. IVECOn täyden kuljetusratkaisun tueksi on kehitetty laaja valikoima edistyneitä, digitaalisia liitettävyyspalveluita, jotka auttavat kaluston omistajia käyttämään ajoneuvojaan tehokkaasti.

IVECO toteuttaa hiilestä irtautumisen strategiaansa monienergiaisella lähestymistavalla, johon kuuluu biometaani-, sähköakku- ja polttokennoteknologioiden jatkokehittäminen.

IVECOlla on 6 tuotantolaitosta ja 7 tutkimus- ja kehityskeskusta. Sen 3 500 myynti- ja huoltotoimipaikkaa yli 160 maassa takaavat teknisen tuen kaikkialla, missä IVECO-ajoneuvoja käytetään.

IVECO edistää vihreää siirtymää vauhdittamalla kuljetusalan muutosta, tavoitteenaan olla asiakkaidensa luotettavin kumppani.