Uusi IVECO S-WAY: 100-prosenttisesti liitetty kuorma-auto vie kuljettajakeskeisyyden ja liiketoiminnan tuottavuuden uudelle tasolle

IVECO S-WAY nostaa yrityksen tuottavuuden panoksia uudella moottorivalikoimalla ja ominaisuuksilla, jotka tuottavat jopa 3 %:n polttoainesäästöt, mikä vähentää entisestään kaluston kokonaiskustannuksia.

IVECO S-WAY merkitsee käännekohtaa alalla muuttamalla tapaa, jolla kuljettajat ovat vuorovaikutuksessa ajoneuvojensa kanssa Alexan äänikumppanin IVECO Driver Palin avulla.

IVECO julkisti tänään uuden raskaan IVECO S-WAY‑maantieajoneuvon jälleenmyyjäverkostolleen ja autoalan lehdistön edustajille IVECO Live Channel Platform ‑kanavalla striimatussa suorassa digitaalisessa tapahtumassa. Uusi valikoima vie liitettävyyden ja kuljettajakeskeisyyden uudelle tasolle ainutlaatuisen IVECO Driver Pal ‑äänikumppanin, uusien kehittyneiden toimintojen ja liitettävyyspalveluiden avulla. Se tarjoaa erinomaista lisäarvoa ja tuottavuutta ajokaluston omistajille uudella moottorivalikoimallaan ja uuden sukupolven taka-akselillaan sekä kehittyneillä tekniikoillaan ja innovatiivisilla palveluillaan, jotka on räätälöity heidän tarpeisiinsa. IVECO S-WAY on ihanteellinen liiketoimintaratkaisu ajokaluston omistajille ja vastuunsa tunteville ympäristön ystäville sekä täydellinen matkakumppani kuljettajalle.

IVECO Brand President Thomas Hilse sanoo: ”Uusi IVECO S-WAY on todella tulevaisuuteen suuntautunut ajoneuvo. Se on kestävä ja tehokas, ja se on suunniteltu syvällisen yrittäjähenkisen ajattelutavan pohjalta. Se asettaa asiakkaan keskiöön ja mullistaa tavan, jolla hän kommunikoi ajoneuvonsa kanssa. Maailma muuttuu nopeasti ja kuljetusalan on paitsi pysyttävä mukana, myös ennakoitava ja edistettävä muutosta. IVECO tekee juuri niin. Uusi IVECO S-WAY edustaa kuljetusalan tulevaisuutta – ja se on täällä tänään. Se vie asiakkaamme uudelle tasolle!”

Head of Medium & Heavy Line Product Management Giuliano Giovannini toteaa: ”On epätavallista, että valmistaja tekee merkittävän tuotepäivityksen vain kaksi vuotta upouuden mallin lanseerauksen jälkeen. Juuri näin me kuitenkin teemme IVECO S-WAYn kanssa – ja parannamme ajoneuvoa, joka kuuluu jo ennestään luokkansa parhaimpiin. Me siirrymme nyt uuden IVECO S-WAYn myötä uudelle innovaatiotasolle, jonka vertaista markkinoilla ei ole. Tarjoamme asiakkaillemme ajoneuvon, joka ennakoi heidän tarpeitaan ja ylittää heidän odotuksensa.”

Uusi IVECO S-WAY perustuu tämän valikoiman saavuttamalle menestykselle sen jälkeen, kun se lanseerattiin vuonna 2019. Se on mukavuutensa vuoksi osoittautunut erittäin suosituksi kuljettajien keskuudessa. Asiakkaat arvostavat ajoneuvon liitettävyyden ja räätälöityjen palveluiden mukanaan tuomaa suorituskyvyn paranemista ja kokonaiskustannusten pienenemistä. Tämä on johtanut siihen, että lähes neljä viidestä asiakkaasta on tilannut täydet telemaattiset palvelut, ja osuus on koko ajan kasvussa. Kaiken kaikkiaan myynti on ylittänyt kaikki odotukset, mikä on johtanut markkinaosuuden merkittävään kasvuun. IVECO S-WAY ‑maakaasumallit ovat Euroopan absoluuttisia johtajia, ja nykyään niiden osuus myydyistä yksiköistä on yli neljännes. Omistajat ovat ylpeitä IVECO S-WAY ‑autoistaan ja osoittavat tämän muokkaamalla kuorma-autojaan yksilöllisiksi ja jakamalla kuvia niistä sosiaalisessa mediassa.

Korkea liiketoiminnan tuottavuus sekä todella hyvä polttoainetehokkuus ja kokonaiskustannusten taso

IVECO S-WAY on ihanteellinen ajoneuvo pitkän matkan tehtäviin ja täydellinen liiketoimintaratkaisu ajokaluston omistajalle. Se nostaa suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden tasoa lukuisilla parannuksilla ja uusilla ominaisuuksilla, jotka vähentävät polttoaineen kokonaiskulutusta jopa 3 %.

Uusi moottorivalikoima täyttää Euro VI/E -päästöstandardit, ja se on tyyppihyväksytty 100-prosenttisesti toisen sukupolven biodieselille, kuten HVO:lle. Cursor 13 ‑valikoimaa on laajennettu kahdella uudella teholuokalla: 490 hv ja 530 hv. Cursor 11- ja Cursor 13 ‑moottoreiden tehokkuutta on parannettu korkeammalla puristussuhteella ja uudella palamisenhallintastrategialla.

13-litraiset moottorit on yhdistetty uusiin, tehokkaisiin, yksiportaisiin taka-akseleihin, ja suurempi taka-akselin välityssuhdeluku 2,31:1 on saatavana vakioprofiilirenkailla. Tämä mahdollistaa huomattavan moottorin nopeuden pienenemisen, mikä lisää tehokkuutta pitkän matkan reiteillä ajeltaessa. Nämä ominaisuudet tekevät Cursor 13 490 hv:n kärkimallista todellisen kokonaiskustannusten mestarin ja täydellisen ajoneuvon pitkien matkojen kuljetuksiin.

Lisäominaisuudet edistävät IVECO S-WAYn polttoainetehokkuutta. Niihin kuuluvat automaattisen ilmastointijärjestelmän uusi eco-tila, joka poistaa tarpeettoman energian absorption, ja uudet A-pilarin aerodynaamiset kuoret, jotka tehostavat entisestään ilmavirran kulkua ohjaamon ympärillä.

Kuljettajakokemus: älykäs 100-prosenttisesti liitettävä kuorma-auto

IVECO S-WAY muuttaa tapaa, jolla kuljettajat ovat vuorovaikutuksessa ajoneuvonsa kanssa, ja aloittaa uuden ennakoivan ja ennustavan tuen aikakauden. Se tekee elämästä ajoneuvossa helpompaa ja tuottavampaa ainutlaatuisen IVECO Driver Pal -ääniavustajan, uusien kehittyneiden toimintojen ja liitettävyyspalveluiden avulla.

IVECO Driver Pal muuttaa kaiken. Kuljettaja voi sen ansiosta olla vuorovaikutuksessa ajoneuvon, sen ohjausjärjestelmien, IVECO-valvomohuoneen ja kaikkien kalustonhallintatoimintojen kanssa äänikomentojen avulla täysin integroidun Alexa-laitteen kautta. Kuljettaja voi ainutlaatuisella MYIVECO-ominaisuudella paitsi aktivoida ohjaamon ohjaimia ja käyttää infotainmentia, myös käyttää navigointijärjestelmää reittinsä suunnittelemiseen ja tarkistaa ajoneuvon kunnon ja nähdä arviointituloksen ajotyylistään. IVECO Driver Pal luo myös yhteyden kuljettajayhteisöön, mikä mahdollistaa viestien vaihdon muiden kuljettajien kanssa reitillä tai lähellä määränpäätä. He voivat jakaa keskenään hyödyllisiä matkatietoja ja tukea toisiaan.

IVECO ottaa käyttöön uraauurtavan uuden palvelun, joka tarjoaa kuljettajalle ja kaluston omistajalle täydellisen mielenrauhan onnettomuuden tai muun ajoneuvoon liittyvän ongelman yhteydessä. Kuljettaja voi aktivoida IVECO Top Caren IVECO Driver Palin kautta. Hälytys välitetään lähimpään IVECO-korjaamoon ja ongelma voidaan tunnistaa nopeasti. Palvelu tarjoaa innovatiivisen kuljettajan huoltopaketin, jos ajoneuvoa ei ole saatu takaisin tien päälle kuuden tunnin kuluessa. Se sisältää ilmaisen kuljetuksen, majoituksen ja tarvittaessa lääketieteellistä apua.

Kestävän kehityksen mestari

IVECO S-WAYn paineistetun maakaasun (CNG) ja nesteytetyn maakaasun (LNG) versioissa on nyt uusia älykkäitä apulaitteita, kuten kytkinkompressori ja muuttuvan virtauksen ohjauspumppu, jotka lisäävät polttoainetehokkuutta entisestään. Moottorin parannukset ja uudet ominaisuudet, jotka ovat samat kuin dieselversioissa, vähentävät yhdessä uusien älykkäiden apulaitteiden kanssa hiilidioksidipäästöjä entisestään. Tämä tekee IVECO S-WAY ‑maakaasuautosta kiistattoman kestävän johtajan pitkän matkan liikenteessä.

IVECO on CNH Industrial N.V.-konserniin kuuluva yritys, joka on globaali johtaja kulutustavarasektorilla ja noteerattu New Yorkin pörssissä (New York Stock Exchange, NYSE: CNHI) sekä italialaisessa Mercato Telematico Azionario -pörssissä (MI: CNHI). IVECO kehittää ja valmistaa monenlaisia kevyitä, keskiraskaita ja raskaita ammattiajoneuvoja sekä maastoautoja ja muita erikoistehtäviin tarkoitettuja maastoajoneuvoja.

Automerkin laajaan valikoimaan kuuluu Daily, 3,3–7,2 tonnin segmentin ajoneuvo, 6–19 tonnin segmentin Eurocargo, yli 16 tonnin segmenttiin kuuluva IVECO WAY ‑mallisto, johon kuuluvat tietehtäviin tarkoitettu IVECO S-WAY, maastotehtäviin tarkoitettu IVECO T-WAY ja kevyisiin maastotehtäviin tarkoitettu IVECO X-WAY. Lisäksi IVECOn Astra-merkki valmistaa maastokuorma-autoja, alustamalleja ja rekkavetureita sekä erityiskäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.

IVECO työllistää lähes 21 000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Sillä on toimipisteitä seitsemässä maassa Euroopassa, Afrikassa, Aasiassa, Oseaniassa sekä Latinalaisessa Amerikassa. Kaikissa näissä tuotetaan ajoneuvoja, jotka hyödyntävät viimeisintä ja edistyksellisintä teknologiaa. 4 200 myynti- ja huoltopistettä yli 160 maassa takaavat teknisen tuen, missä ikinä IVECO-ajoneuvoja on käytössä.