JYSK Awards-henkilöstögaalaan osallistui yli 500 jyskiläistä.

JYSK palkitsi parhaat Awards-henkilöstögaalassa

JYSK Awards-henkilöstögaalassa juhlittiin päättyneen tilikauden onnistumisia ja palkittiin parhaat, kuten vuoden myymälä ja vuoden myyjä. Hyvästä tunnelmastaan kiitosta saanut juhla järjestettiin 29.10.2022 Wanhassa Satamassa, johon osallistui yli 500 JYSKiläistä ympäri Suomea.

– Voitto on meille todella iso asia, varsinkin kun tiedän miten kovaa kaikki JYSKin työntekijät työskentelevät voiton eteen. Meillä on ollut yhteinen tahtotila voittaa palkinto viimeiset kaksi vuotta, kertoo Kokkolan myymäläpäällikkö Pia Annelin-Djupsjö, jonka myymälä valittiin Vuoden myymäläksi. Palkintona koko 12 hengen tiimille on matka Eurooppaan.

Pohjanmaalle parhaan myyjän ja myymälän palkinnot

Kalajoen Verna Juntunen on JYSKin vuoden myyjä. Hänelle voitto oli toinen peräkkäinen. Vernan salainen ase on taito lukea asiakasta.

– Olen henkeen ja vereen myyjä. Jaksan syttyä siihen joka päivä. Olen todella asiakaslähtöinen, hoksaan helposti miten puhutella asiakasta ja millaisia tarpeita asiakkaalla on. Minulla on myös myynnillinen peliäly eli muistan hyvin mitä tuotteita varastosta löytyy ja osaan hyvin ennakoida tulevat tarpeet kussakin sesongissa, kertoo Verna.

Kolme vuotta sitten JYSKissä aloittanut Verna on asettanut itselleen selkeitä tavoitteita.

– Ensimmäisessä JYSK Awards-gaalassa päätin, että seuraavana vuonna pokkaan vuoden myyjä palkinnon. Toisena vuotena asetin tavoitteeksi kehittyä yritysmyynnissä. Seuraava tavoitteeni on jakaa omaa osaamistani ja kokemustani muille. Olen mukana JYSKin Sales Ambassador-koulutuksessa, jonka kautta pääsen jakamaan myynnin hurmaa kollegoilleni eri JYSK-myymälöihin. Selkeät tavoitteet ohjaava omaa kehittymistäni, kertoo Verna suunnitelmistaan.

Vuoden paras myymälä on Kokkolan myymälä, jonka upea tiimi on tehnyt saumatonta yhteistyötä voiton eteen. Halu ja voitontahto ovat siivittäneet myymälää viimeiset kaksi vuotta.

– Olemme kehittäneet ja parantaneet toimintaamme kaikilla tasoilla. Hyvästä ilmapiiristä saamme asiakkailtammekin kiitosta. Kun yhteishenki on hyvä, kaikki muu sujuu kuin itsestään, kertoo Pia onnistumisen reseptin.

– Haluamme erottautua hyvällä asiakaspalvelulla ja ylittää asiakkaiden odotukset. Hyvä asiakaspalvelu syntyy kokonaisuudesta. Se on sitä, että kuunnellaan ja ymmärretään mitä tarpeita asiakkailla on. Myymälämme on myös kaunis ja siisti, jatkaa Pia.

Voittoisa Itä-Suomi

Itä-Suomen JYSK keräsi gaalan suurimman potin, kun Riitta Laasonen valittiin vuoden aluepäälliköksi. Joensuun myymälän Juhani Enojärvelle myönnettiin logistiikkavastaavan palkinto ja Kuopion Minna Ojala nappasi myymäläpäällikköharjoittelijan palkinnon.

– Yksin tätä työtä ei tehdä vaan yhdessä ammattitaitosten osaajien kanssa. Alueen voitot kertovat siitä, että tätä työtä ovat tekemässä huippuosaajat. Alueellamme on hyvä työtyytyväisyys ja vähäinen vaihtuvuus, kertoo Itä-Suomen aluepäällikkö Riitta Laasonen, jonka vastuulle kuuluu alueen 8 JYSK-myymälää.

Riitalle työ on intohimo ja elämäntapa.

– Arvostan JYSKissä sitä, että olen saanut vapaat kädet tehdä työtäni ja osaamistani arvostetaan. Vaikka työtä on paljon, on ilo työskennellä menestyvässä yrityksessä, joka panostaa työntekijöiden kouluttamiseen ja myymälöiden kehittämiseen, iloitsee yli 20 vuotta JYSKissä työskennellyt Riitta.

Palkintona Vuoden Myymälän henkilökunta saa matkan Eurooppaan. Muut voittajat saavat JYSK-patsaan lisäksi virkistysrahaa yhteiseen käyttöön tai yksilöpalkinnoissa 300–500 € arvoisen lahjakortin. Kriteerit voittoihin ovat tilikauden avainluvut ja laadulliset mittarit.

Kaikki voittajat

VUODEN MYYJÄ: Verna Juntunen, Kalajoki

VUODEN MYYMÄLÄ: Kokkola

VUODEN ALUEPÄÄLLIKKÖ: Riitta Laasonen

VUODEN LOGISTIIKKAVASTAAVA: Juhani Enojärvi, Joensuu

VUODEN JYSKILÄINEN: Sini Aflecht, Lappeenranta

VUODEN APULAISMYYMÄLÄPÄÄLLIKKÖ: Venla Tuoma, Espoo Martinsilta

VUODEN MYYMÄLÄPÄÄLLIKKÖHARJOITTELIJA: Minna Ojala, Kuopio

JYSK Yritysmyynti-myymälä: Maarianhamina

VUODEN JYSK-TILI-MYYMÄLÄ: Mikkeli

VUODEN JYSK-TILI-MYYJÄ: Anne-Mari Mäenpää, Pori

#JYSKtekeehyvää: Hämeenlinnan myymälä

THE JYSK ACT OF THE YEAR: Klaukkalan avaus

VUODEN SLEEPPARI: Verna Juntunen, Kalajoki

VUODEN TALENTTI: Milja Palo, Turku Länsikeskus

JYSK INFLUENCER: Sini Rantala, hallinto

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.