Toimitusjohtaja Johan Sjödin keskellä

JYSK Suomi kasvatti markkinaosuuttaan ja liikevaihtoa

JYSK on onnistunut vastaamaan asiakkaiden toiveisiin, ja kasvatti markkinaosuuttaan kuluneen tilikauden 22/23 aikana. JYSK Suomen liikevaihto oli tilikaudella 175,9 miljoonaa euroa, kasvua edelliseen vuoteen oli 2,1 %.

–Suomen taloustilanteesta ja asiakaskysynnän haasteista huolimatta, olen todella iloinen, että olemme onnistuneet lisäämään entisestään positiivista ja asiakaslähtöistä ajattelutapaamme. Asiakkaamme arvostavat osaamistamme ja palveluamme, josta kiitos kuuluu henkilöstöllemme. Tuntui erityisen hienolta voida palkita heitä hyvästä tuloksesta yhteensä miljoonan euron bonuksella, sanoo JYSK Suomen toimitusjohtaja Johan Sjödin.

JYSK maksoi henkilöstölleen bonusta miljoona euroa

JYSK palkitsee vuosittain myymälätyöntekijöitä palkan päälle maksettavilla bonuksilla. Yrityksen kulttuuriin kuuluu jakaa hyvästä tuloksesta niille, jotka ovat tuloksen tehneet eli työntekijöille. Myymälähenkilöstölle maksettiin tulospalkkioita yhteensä miljoona euroa viime tilikauden aikana.

Yleisten kustannusten nousu ja myymälöihin kohdistuneet investoinnit laskivat tulosta. Liikevoitto oli 10,8 miljoona euroa, laskua edelliseen vuoteen oli 24 prosenttia.

– Kasvaneesta inflaatiosta huolimatta, olemme säilyttäneet hinnoittelussa maltillisen tason ja lupauksen mukaisesti olemme tarjonneet asiakkaille huipputarjouksia, kertoo Sjödin.

Myymäläinvestoinnit ja panostukset asiakaskokemukseen ovat kasvattaneet markkinaosuutta ja liikevaihtoa

JYSKin myymäläuudistukset ovat jatkuneet määrätietoisesti. Viime tilikauden aikana JYSK on uudistanut 17 myymälää vastaamaan konseptiltaan ja tiloiltaan JYSKin nykyistä ilmettä.

– Olemme investoineet myymälälaajennuksiin ja konseptiuudistuksiin. Uudistuneet myymälätilat vastaavat nyt paremmin asiakkaiden toiveita ja kasvavia asiakasmääriä. Myymälöiden tuotevalikoima on nyt huomattavasti kattavampi ja esillepano inspiroivampi. Olemme myös panostaneet henkilöstön koulutukseen ja asiakaslähtöisyyteen, summaa Sjödin kulunutta tilikautta.

JYSK jatkaa investointeja myymälöiden uudistamiseen ja myymäläverkoston laajentamiseen suunnitellun mukaisesti. 1.9.2023 alkaneen tilikauden aikana JYSK laajenee joulukuussa 2023 Nastolan, keväällä 2024 Närpiöön sekä mahdollisesti uusille paikkakunnille. Kahdeksan myymälää muuttaa isompiin liiketiloihin ja seitsemän myymälän brändi-ilme uudistetaan.

Tilikausi 22/23 (1.9.2022 – 31.8.2023) lyhyesti:

Liikevaihto:
    175,9 miljoonaa euroa
    Liikevoitto:
    10,8 miljoona euroa
    Bonukset myymälähenkilöstölle:
    1 miljoonaa euroa
    Myymäläuudistukset:
    17 myymälää
    Henkilöstöä:
    Myymälöitä:

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Johan Sjödin, puh. +46 70 277 89 14

Lue JYSKin globaali vuosiraportti

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.