Uutishuoneen upottaminen Alertumin verkkosivuille on tuottanut hyviä tuloksia

Blogikirjoitus -

Case Alertum: paremmalla viestinnällä parempiin tuloksiin

Yritykset usein epäröivät viestintään ja PR:ään sijoittamista, sillä investointien yritykselle tuomaa lisäarvoa epäillään. Heini Holappa turvallisuusalan asiantuntijan Alertumin markkinoinnista ja viestinnästä kertoo, kuinka yrityksen suhtautuminen viestintään on muuttunut, ja millaisia vaikutuksia Mynewsdeskillä on ollut yrityksen liiketoimintaan.

Laadukasta sisältöä helposti

Alertum on Mynewsdeskin käyttöönoton jälkeen muuttanut tapaansa viestiä. Holappa kertoo, että aiemmin Alertum hoiti yritystä koskevista tärkeistä uutisista tiedottamisen etsimällä tarvitsemansa yhteystiedot internetistä ja olemalla toimittajiin yhteydessä suoraan sähköpostitse. Mynewsdesk on mahdollistanut yrityksen asiantuntemuksen viestimisen laajemmalle yleisölle. Mynewsdeskin ansiosta laadukasta, monipuolisempaa sisältöä on helpompi tuottaa ja koko tiimi on saatu innostuneesti mukaan. Nykyään Alertumin uutishuone sisältää esimerkiksi turvallisuuteen liittyviä asiantuntijamielipiteitä.

Alertumilla ollaan oltu erityisen tyytyväisiä Mynewsdeskin helppokäyttöisyyteen ja ohjaavuuteen. Työkalu ohjaa automaattisesti lisäämään kaikki eri tekstityyppeihin kuuluvat osat, esimerkiksi lehdistötiedotteeseen tai blogikirjoitukseen. “Esimerkiksi kuvatekstin tärkeyttä en ollut aiemmin tullut ajatelleeksi”, Holappa mainitsee. Hänen mukaansa Mynewsdeskin helppokäyttöisyydestä on ollut erityisen paljon hyötyä pk-yrityksessä, sillä sen ansiosta sisällön tuottamiseen voivat osallistua myös muut henkilökunnan jäsenet.

40% enemmän liikennettä helpolla kotisivu-upotuksella

Sisällön lisäämisellä ja Mynewsdeskin käyttöönotolla on ollut konkreettisia vaikutuksia Alertumin liiketoimintaan - ja ainoastaan positiivisessa mielessä. Erityisen hyviä tuloksia on tuottanut uutishuoneen upottaminen yrityksen omille verkkosivuille. Uutiskirje linkittyy suoraan Alertumin omalle sivustolle ja tuo lisää liikennettä. Holapan mukaan ero esimerkiksi vuoden takaiseen on ollut selkeä. Siinä missä helmikuussa 2016 verkkosivuilla oli noin 10 000 vierailijaa, oli määrä kasvanut tämän vuoden helmikuussa noin 4000 kävijällä. Tämä tarkoittaa, että vuodessa kasvua on tapahtunut vaikuttavat 40 prosenttia.

Konkreettinen vaikutus myyntiin

Holappa kertoo, että lisääntyneen liikenteen lisäksi suorien yhteydenottojen määrä on kasvanut. Yhteydenotot on myös pystytty kääntämään lisääntyneeksi myynniksi. Holappa lisää, että vaikkei muutosta pystykään suoraan osoittamaan viestinnän ansioksi, myös konversioprosentti on noussut parhaimmillaan kolmella prosenttiyksiköllä.

Holapan neuvo muille digitaalista viestintäänsä pohtiville yrityksille on “Uskaltakaa kokeilla”. Holappa kertoo, että Alertum on viimeisen vuoden ajan testannut, mikä yritykselle sopii, ja omaan juttuun uskomalla ja rohkeasti kokeilemalla on menestytty. “Mekin olimme aluksi skeptisiä. Olemme olleet yllättyneitä kuinka hyviä tuloksia olemme saaneet aikaan.”

Heini Holappa työskentelee markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijana Alertum Oy:ssä.

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.