Viisi vinkkiä Google-optimoituun verkkokirjoittamiseen

Viisi vinkkiä Google-optimoituun verkkokirjoittamiseen

Google-optimoinnissa jatkuvasti ja usein päivittyvä sisältö on tänä päivänä tärkein asia sen jälkeen, että julkaisualusta on kunnossa. Lue viisi pikavinkkiä google-optimoidun verkkokirjoituksen kirjoittamiseen.

1. Kirjoita lyhyttä ja omaa tekstiä
Useimmat tietoa netistä etsivät haluavat löytää lyhyttä ja nopeasti asiaan menevää tekstiä. Kirjoita ennemmin useita lyhyitä kuin yksi pitkä verkkokirjoitus. Älä kopioi, vaan tee uniikkia, omaa tekstiä.

2. Esitä mielipiteesi ja asiasi selkeästi
Esitä asia selkeästi ja helposti ymmärrettävässä muodossa. Silloin kävijät lukevat helpommin muitakin sivuilla olevia tekstejä, eivätkä lähde heti pois sivuilta. Google-optimoinnille ei tee hyvää, jos kävijä poistuu takaisin muihin hakutuloksiin.

3. Käytä avainsanoja
Millä avainsanoilla haluat teidän löydettävän? Käytä haluamaasi avainsanaa tekstissä useasti, 4-7 kertaa tekstin pituudesta riippuen. Käytä sitä myös otsikossa, taivutusmuodolla ei ole merkitystä. Käytä myös kuvassa samaa avainsanaa.

4. Muista otsikko ja ingressi
Otsikko ratkaisee klikataanko juttuasi. Ingressi (yhteenveto) tukee otsikkoa ja motivoi lukemaan.

5. Julkaise aina myös kuva, video tai graafi
Parhaimmillaan nämä kaikki. Ei ole mitään selitystä julkaista ilman kuvaa. Huonompikin kuva kelpaa Googlelle.

Hakukoneet pyrkivät toimimaan ja ajatelemaan samalla tavalla, kuin ihmiset. Kirjoita siis ihmisille. Mieti, mikä heitä kiinnostaa, niin yleensä hakukoneetkin tykkäävät teistä.

Niin ja se google-optimoitu julkaisualusta. Vertaile eri julkaisualustoja täällä

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.