Jokaisen mielenterveys on arvokas. Ei jätetä ketään yksin.

Mynewsdeskin yhteiskuntavastuu-kumppaniksi Suomessa FinFami ry

Mynewsdeskillä on jo pitkään ollut projekti nimeltä Mynewsdesk Care, jossa jokaisella työntekijällä on mahdollisuus ehdottaa hyväntekeväisyysjärjestöä, mille Mynewsdesk voisi lahjoittaa Uutishuoneen käyttöön ja auttaa organisaatiota heidän työssään Uutishuoneen kanssa.

Mynewsdesk Finland on päättänyt aloittaa yhteistyön FinFami ry:n kanssa tukeakseen heitä, heidän upeassa työssään mielenterveysomaisten tukiorganisaationa. #wecare

FinFami tekee näkyvää työtä psyykkisesti sairastuneiden läheisten eli mielenterveysomaisten hyvinvoinnin lisäämiseksi ja mielen sairauksiin liittyvän stigman vähentämiseksi. Mielenterveysomaisiin liittyvän tietämyksen vahvistamisen lisäksi FinFamille on tärkeää, että yhä useampi mielenterveysomainen saa laajasti tietoa heille tarjolla olevasta tuesta ja toiminnasta. Elämä voi olla hyvää, mielekästä ja merkityksellistä läheisen psyykkisestä sairaudesta huolimatta.

FinFami ry:n toiminnanjohtaja Pia Hytönen kertoo: "Mielenterveyden ongelmat ovat yleisiä: jopa puolet suomalaisista kärsii mielenterveysongelmista jossain vaiheessa elämäänsä. Psyykkinen oireilu vaikuttaa aina myös sairastuneen lähipiiriin. On tärkeää, että mielenterveydestä ja sen sairauksista puhutaan, jotta tietämys aiheesta kasvaa, ennakkoluulot vähenevät ja mikä tärkeintä yhä useampi apua tarvitseva rohkaistuu sitä hakemaan."

• Mitä FinFami haluaa saavuttaa Mynewsdeskin kanssa vuonna 2021?
    Haluamme tarjota mielenterveysomaisille kanavan, jonka avulla he saavat oman äänensä kuuluviin ja tässä Mynewsdesk on apuna. Kattava ja ajantasainen tiedotejakelu- ja mediaseurantapalvelu mahdollistaa entistä suuremman joukon tavoittamisen. Sen avulla saadaan myös tietoa tiedottamisen vaikuttavuudesta, jota voidaan hyödyntää viestinnän kehittämisessä. Mynewsdesk antaa lisäksi tilaisuuden reagoida nopeasti mielenterveysomaisia ja -omaishoitajia koskettaviin ajankohtaisiin asioihin.
  • Kuinka FinFami tulee käyttämään Mynewsdeskiä tulevan vuoden aikana?
    Tulemme julkaisemaan Mynewsdeskissä lehdistötiedotteita sekä henkilöhaastatteluita ja blogikirjoituksia, jotka käsittelevät mielenterveysomaisten tilannetta eri näkökulmista. Julkaistavat materiaalit ovat pääasiassa suomeksi, mutta tulemme tuottamaan aika ajoin myös ruotsinkielistä materiaalia.

FinFami ry - Mielenterveysomaisten keskusliitto. FinFami on mielenterveyskuntoutujien omaisten ja -omaishoitajien valtakunnallinen edunvalvoja ja omaistyön asiantuntijaorganisaatio. Teemme työtä mielenterveysomaisten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Järjestöön kuuluu keskusliiton lisäksi 18 alueellista jäsenyhdistystä ympäri Suomen. Jäsenyhdistykset tarjoavat tietoa, tukea ja neuvontaa mielenterveyskuntoutujien omaisille.

Lue lisää FinFamista tämän linkin kautta ja tutustu FinFamin Uutishuoneeseen täältä.

Lisätietoja FinFamista:
Marika Finne

Lehdistön yhteyshenkilö

Mynewsdesk – tehokasta viestintää
Mynewsdesk on maailman johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin ratkaisu. Uutishuoneratkaisuumme luottaa tällä hetkellä yli 5000 yritystä ja 60 000 viestinnän ammattilaista. Mynewsdesk on säilyttänyt vuodesta 2003 asti asemansa todellisena pioneerina digitaalisen viestinnän alalla. Tarjoamme viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden viestiä tehokkaasti uutishuoneratkaisullamme.

Mynewsdeskin omistaa NHST. Mynewsdeskin pääkonttori on Tukholmassa, ja muut toimistot Norjassa, Tanskassa ja Saksassa.

Lisää tietoa Mynewsdeskistä, seuraa meitä: LinkedIn, Facebook, YouTube, Newsroom

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.