Ohita
STIHL julkaisee raportin luonnossa työskentelyyn käytettävien koneiden käyttöä koskevista tottumuksista ja mieltymyksistä Pohjoismaissa.

Tiedote -

Seitsemän kymmenestä luonnossa työskentelevistä ihmisistä valitsee akun ja bensiinin yhdistelmän – tämä käy ilmi uudesta STIHL raportista

STIHL, maailmanlaajuinen markkinajohtaja ja puutarhan, metsän ja viheralueiden hoitoon tarkoitettujen koneiden ja tuotteiden valmistaja, julkaisee nyt raportin alan tottumuksista ja mieltymyksistä. Raportti perustuu tutkimukseen, josta käy ilmi muun muassa se, että alan töissä suositaan akku- ja bensiinikäyttöisten koneiden yhdistelmää.

Nordic Outdoor Industry Report 2024 on ensimmäinen raportti, jossa STIHL tarkastelee alaa Pohjoismaissa. Ensimmäinen raportti keskittyy energianlähteen muutokseen. Koneita käyttävät ja/tai ostavat ihmiset vastasivat kysymyksiin tottumuksistaan ja mieltymyksistään. Tuloksista käy ilmi muun muassa se, että 69 prosenttia suosii akku- ja bensiinikäyttöisten koneiden yhdistelmää, ja että 46 prosenttia käyttää nykyään molempia energianlähteitä yhtä paljon.

– Suuntaus osoittaa, että alalla siirrytään kestävämpiin konevalintoihin ja työmenetelmiin, minkä me toivotamme tervetulleeksi ja mihin olemme valmiita vastaamaan, sanoo Kjell Svensson, toimitusjohtaja STIHL Norden.

Raportin perustana oleva tutkimus on toteutettu yhteistyössä Novusin kanssa. Novus on yksi Ruotsin johtavista analysointi- ja tutkimusyrityksistä. Tutkimuksen tarkoituksena on ensisijaisesti selvittää, miten muun muassa terveys, turvallisuus, ilmasto, ympäristö, suorituskyky ja muut tekijät vaikuttavat koneiden valintaan kohderyhmässä. Kyselyyn osallistuivat alan ammattilaiset Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa.

– Voimme raportin avulla tarkastella alaa Pohjoismaissa ja nähdä, kuinka pitkälle olemme edenneet akkuihin siirtymisessä. Haluamme tietää lisää käyttäjien työstä ja mieltymyksistä ja toivottavasti voimme samalla jakaa tietoa ja inspiraatiota, sanoo Kjell Svensson.

STIHL Nordic Outdoor Industry Report 2024 löytyy täältä.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Johanna Hedström, lehdistökontakti,
+46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Johanna Hedström

Pressikontakt +46706221708

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
      Koivupuistontie 10