Få deg et optimalt hjemmekontor med en unik Leitz TruSens luftrenser

Få deg et optimalt hjemmekontor med en unik Leitz TruSens luftrenser

Hjemmekontor har nærmest blitt synonymt med jobb etter at koronapandemien brøt ut. Mange hjem er ikke tilrettelagt for å brukes som arbeidssted. En stor del av befolkningen bruker mer tid hjemme på grunn av pandemien, og det kan bli tydeligere at man lider av allergi fra pollen, støv og kjæledyrallergener. Norges Astma- og allergiforbund understreker på sine nettsider hvor viktig et godt inneklima og ventilasjon er for personer både med og uten astma når man tilbringer mye tid innendørs. Før pandemien har man kanskje ikke vurdert det, men nå har man muligheten til å virkelig påvirke luftkvaliteten i rommet hvor man jobber. Blir luften for tett, kan det gå ut over konsentrasjonen og produktiviteten.

En luftrenser vil bidra til å holde luften ren slik at man får jobbet effektivt hjemme. Med pandemien drar hjemmekontorbruken seg ut, men den blir også normalisert i større grad enn før. Da er det viktig at redusert ventilasjon ikke setter en stopper for produktiviteten.

• Når du skal kjøpe en luftrenser er det vesentlig å velge en modell som passer familiens behov. Det er viktig å tenke over størrelsen på rommet luftrenseren skal stå i. Leitz TruSens finnes i tre ulike modeller som vil rense luften i rom fra 23 og opptil 70 kvadratmeter, sier nordisk produkt- og markedsansvarlig Jan Rune Løvnæseth i Acco Brands.
  • Mange luftrensere måler ikke luftkvaliteten i hele rommet, men baserer seg på luftkvaliteten i nærheten av luftrenseren. De to største TruSens modellene har en ekstern SensorPod-luftkvalitetsmåler så du målt luftkvaliteten i hele rommet, og luftrenseren arbeider etter behov, sier Løvnæseth.

Han forklarer at SensorPoden og luftrenseren bør plasseres på hver sin side av rommet. SensorPoden sender informasjon til luftrenseren, slik at den automatisk kan justere viftehastigheten.

• Dual Flow-teknologien sprer den rensede luften effektivt ut i to retninger så du kan være sikker på at det kommer ren luft i hele rommet, ikke bare rett over luftrenseren.

Han peker på at modellene vil begrense spredning av virus og bakterier samtidig som at den generelle luftkvaliteten bedres.

Løvnæseth belyser hvordan bedriften har det som en hjertesak å forbedre menneskers livskvalitet gjennom renere luft.

• Bare det å vite at du kan hjelpe folk til å gjøre en forskjell i livet deres. Mange mennesker lider av allergi, men de er ikke klar over at det er en enkel løsning som kan hjelpe dem til å leve et bedre liv. Å spre kunnskap og bevisstgjøre folk om denne løsningen er det som gjør meg lidenskapelig, sier Løvnæseth

Kilder:

Allergisesongen er her – lindre plagene med en effektiv luftrenser

Med våren følger også pollen. Hele én million nordmenn har pollenallergi og tallet er økende. I perioder med høy tetthet av pollen i luften, er det en enda større del av befolkningen som reagerer på partiklene. Reaksjonene kommer gjerne i form av rennende nese og såre øyene. Luftrenserne fra Leitz TruSens har en avansert egenutviklet teknologi, som effektiv renser luften for pollen og allergener.

Bedre søvn og mildere allergiplager – derfor er luftrenseren essensiell på barnerommet

På institusjoner og i offentlige bygg er det egne krav til ventilasjon. I boliger er det ikke de samme kravene, til tross for at vi tilbringer mesteparten av tiden vår hjemme. Norges astma- og allergiforbund anbefaler å sørge for at luftingen er god for best mulig trivsel hjemme. Flere og flere barn og voksne er plaget av astma, allergi og annen overfølsomhet som forårsakes av kjemikalier og andre

Stor etterspørsel på luftrensere – ren innendørsluft blir viktigere for bedre livskvalitet

Har du tenkt på at kjemikalier fra tekstiler, bygningsmaterialer, kosmetikk og rengjøringsmidler kan binde seg til partikler i luften? Det gjør at mennesker blir mer eksponert for kjemikalier, som igjen kan føre til allergiske reaksjoner. Flere forbrukere blir bevisst på årsaken til symptomene og sørger for å ha en luftrenser i hjemmet. En luftrenser fra Leitz TruSens vil bidra til å holde foruren