Norges Forskningsråd - fokus på GLIDER prosjektet

Norges Forskningsråd - fokus på GLIDER prosjektet

Norges Forskningsråd (NFR) har bedt om at det Akvaplan-niva ledede GLIDER prosjektet presenteres på en side-event på Arctic Frontiers 23. januar. NFR ser prosjektet som et svært godt eksempel på samarbeid mellom næring og forskning med fokus på uttesting av teknologi for havovervåking. Seniorforsker ved Akvaplan-niva og prosjektleder for GLIDER Lionel Camus vil presentere prosjektet. Tittel på arrangementet er: Emerging Technologies and Innovation for Arctic Conditions in Offshore Petroleum and Maritime Industries. Arrangører er Arctic Frontiers, Norges Forskningsråd og Olje- og energidepartementet. Moderator er Prof. Alfred Hanssen, UiT Norges Arktiske Universitet.

Tid: Onsdag 23. januar kl 09:00 - 12:30

Sted: Clarion Hotel the Edge, Margarinfabrikken 3.

Lionel Camus

Fagleder digitale løsninger +47 959 43 255