Den nye boken «Hvordan forstå globalisering» gir en original inngang til fenomenet og begrepet.

Hvordan skal man forstå globalisering — Seks begrepspar som forklarer verden

Globalisering handler om hvordan teknologi, økonomi, klima, kultur og politikk – og mye annet – skaper likheter og forskjeller på kryss og tvers av samfunnene vi lever i.

Boken Hvordan forstå globalisering av Hans Erik Næss tilbyr en original inngang til dette fenomenet og begrepet. Den tar utgangspunkt i seks begrepspar som definerer sosialt liv: frihet og ufrihet, likheter og forskjeller, individualisering og fellesskap, konkurranse og samarbeid, tillit og mistillit, rettferdighet og urettferdighet. Disse dimensjonene er relasjonelle fordi det ene ikke kan forstås uten det andre, og de er nyttige fordi de hjelper oss til å forstå globaliseringens mest markante trekk: at verden på en og samme tid både samles og splittes av de samme kreftene.

Les i et utdrag av boken her.

Hans Erik Næss
er professor ved Høyskolen Kristiania.

Bokinformasjon:
Hvordan skal man forstå globlaisering - Seks begrepspar som forklarer verden
Hans Erik Næss
ISBN 9788245040302
Kr 399,— | 224 sider | Utgitt 2023

Kontaktinformasjon:

For mer informasjon, kontakt med forfatteren eller presseksemplar, kontakt undertegndede.

Kategorier