På jakt etter gamle visper – sikter mot Guinness rekordbok!

På jakt etter gamle visper – sikter mot Guinness rekordbok!

– Se så fin den nye logoen er! Kine Bekkengen viser frem vispen som symboliserer Geitmyra Tønsberg. – Vispen er et av de eldste redskapene vi har og den har utviklet seg fra tvare til ballongvispen vi kjenner i dag.

– Vispen symboliserer at vi skal lage mat og barna vet hva det er. De fleste har en visp hjemme. Samtidig er det gøy at det er funnet spor etter visp i de gamle vikinggravene, forteller Kine.

Nå vil Geitmyra Tønsberg samle inn kjøkkenvisper til en helt unik samling. – Vi ønsker oss kjøkkenvisper - helst gamle og historiske visper i tre eller metall. I samlingen vil vi ha alt fra tvare, pinnevisp, spiralvisp, hjulvisp og ballongvisp. Vi har planer om å komme i Guinness rekordbok med denne samlingen, men da trenger vi hjelp fra publikum, sier avdelingsleder for Geitmyra Tønsberg, Bente Bugge-Erlingsen.

Kine og Bente oppfordrer alle som har en visp til å ta den med som innflytningsgave til til matkultursenteret på åpningsfesten. Samlingen vil bli utstilt i entreen på Løkken.

Men de store utsmykningsplanene på det nye matkultursenteret stopper ikke der. – Vi ser også etter en treskjærer eller en person som er god med motorsag, som kan lage verdens største tvare som vi kan ha som skulptur utenfor Løkken, forteller Bente og håper intreresserte vil ta kontakt.

Geitmyra Tønsberg åpner lørdag 23. september kl. 12.00.