Mat- og helsefaget kan rette de skjeve Pisa-resultatene våre

Mat- og helsefaget kan rette de skjeve Pisa-resultatene våre

Tirsdag 2. april kommer kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun til Geitmyra Kristiansand. – Norge gjør det dårlig i Pisa-undersøkelsene. Mat- og helsefaget er ikke bare viktig for folkehelsa, det kan også gjøre oss smartere i Pisa-fagene. Vi gleder oss til å ta i mot kunnskapsministeren for å vise hvordan vi gjør dette, sier Andreas Viestad.

– Skolepolitikerne snakker om å styrke de praktisk-estetiske fagene, men arbeidet strander når resultatene av Pisa-undersøkelsene kommer. Da handler alt om matte, språk og naturfag, men det er bare mer av gammel medisin. Vi må se på hvordan vi kan bruke de praktisk-estetiske fagene til å styrke elevenes ferdigheter. Her på Geitmyra bruker vi mat- og helsefaget til å lære matte, naturfag og språk. Det skal vi vise kunnskapsministeren.

Kunnskapsministeren skal gjennom en læringsløype og det blir fileteringskurs og majonespiskeduell med barna.

Tid: Tirsdag 2. april kl. 13.00
Sted: Geitmyra Kristiansand, Odderøyeien 41

Daglig leder Geitmyra Kristiansand: Helen Isaksen / helene@gietmyra.no / 481 06 669

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære så mange barn og unge som mulig å bli bli glade i mat som gjør dem godtå bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Kristiansand, Ringsaker og Tønsberg.